26.03.2024 - 16:20
|
Actualització: 26.03.2024 - 17:58
L’audiència de la plataforma de televisió a la carta 3Cat ja supera la de Filmin a tot l’estat espanyol, segons dades de la consultoria SigmaDos30. Al febrer, 3Cat va assolir una quota de mercat del 6,3%, una dècima per sobre de Filmin (6,2%), que fa anys que funciona i s’ha fet forat en el panorama de cinema i sèries independents. L’audiència de 3Cat del febrer és la millor d’ençà que va estrenar-se a l’octubre, i millora el 5,6% del gener.
OJO la plataforma pública @som3cat que con un 6.3% de cuota de mercado supera ya a @Filmin en España (6.2%)
Es el mejor dato histórico de la nueva #OTT gratuita de la Televisión de Catalunya 🚀
Enhorabona!#AudienciasVOD #AudienciasOTT pic.twitter.com/7XZULKBJUR
— SigmaDos30 (@SigmaDos30) March 26, 2024
A la banda alta de l’estudi hi trobem Prime Video, que fa tretze mesos que és la plataforma de televisió a la carta amb més audiència de tot l’estat espanyol, amb un 76,1% de la quota de mercat. La segueix de prop Netflix, amb un 70% de la quota de marcat. Són els dos gegants de l’streaming a l’estat espanyol, i dominen clarament el mercat de la televisió a la carta, ja que per a trobar la tercera plataforma amb més audiència hem de baixar al 35,2%, que té Disney+.
HBO Max té el 31,8% de la quota de mercat i Movistar+ el 23%. La plataforma de televisió a la carta gratuïta amb més audiència és RTVE Play, amb un 18,8% de la quota de mercat, per sobre d’Atresplayer (15,1%), que combina continguts gratuïts amb publicitat i d’altres exclusius per als subscriptors de pagament.
La plataforma esportiva DAZN té el 13,1% de la quota de mercat; PlutoTV, també gratuïta i propietat de Paramount, l’11,7%; i SkyShowtime, el 10,6%.