05.04.2025 - 09:58
|
Actualització: 05.04.2025 - 11:40
3Cat fa una pas endavant tot invertint en innovació i tecnologia capdavanteres i es converteix en la primera empresa audiovisual del món a adquirir un sistema de càmeres robotitzades d’última generació.
El sistema s’anomena ARTIMO (acrònim de “art” i “motion” –”moviment”, en català–) i l’ha desenvolupat l’empresa canadenca Ross Video, una de les més importants del món en desenvolupament de tecnologia aplicada a la televisió. L’adquisició s’emmarca en el projecte del nou model d’informatius que 3Cat començarà a partir de la tardor. En un primer moment, s’adquiriran cinc robots de la marca canadenca.
Aquest sistema innovador de càmeres robotitzades –que permet de capturar imatges de gran qualitat– és dissenyat per a poder-se moure lliurement per qualsevol plató de realització, tot oferint una gran versatilitat d’angles i moviments de càmera i aportant solucions de realització més artístiques i creatives.
Segons 3Cat, mitjançant la integració de cinc robots, es millorarà significativament la qualitat d’emissió, i oferiran a l’audiència uns continguts visualment més atractius i tècnicament més sofisticats. L’anunci oficial del llançament s’ha fet a la prestigiosa fira tecnològica NAB Show de Las Vegas.