38.000 empreses turístiques de Comunitat Valenciana s’unixen en lobby per a defensar els seus interessos amb “veu única”

  • Preveuen un increment d'entre un 5 i un 10% de volum de negoci i una ocupació mitjana d'un 80% en un "estiu de rècord"

VilaWeb
Redacció
01.07.2016 - 18:25

Preveuen un increment d’entre un 5 i un 10% de volum de negoci i una ocupació mitjana d’un 80% en un “estiu de rècord”

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Més de 38.000 empreses d’hostaleria i hoteleria, que aglutinen més de 175.000 llocs de treball directes, han creat la Confederació d’Empresaris Turístics de la Comunitat Valenciana amb la “vocació de convertir-se en un lobby que doni veu i visibilitat” als empresaris del sector. Pretenen tindre una “veu única” per a aconseguir els seus “objectius comuns”, entre els quals destaca ser una “prioritat política” per a l’Administració.

Així ho han explicat este divendres els representants d’aquesta nova entitat Luis Martí, president de la Federació Hostelera de la Comunitat Valenciana, i Manuel Espinar, president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat (Conhostur), a la presentació d’esta iniciativa. “No pot ser que un sector que representa la principal aportació al PIB turístic d’esta comunitat, no tinga una veu única”, ha dit Martí.

Els temes que tractaran en els pròxims mesos són la taxa turística, en què creu que “no es donen les circumstàncies actualment perquè es puga implementar”, i la lluita contra l’oferta il·legal, a causa que “s’acceleren els desequilibris competitius en l’oferta reglada i la no reglada”, ja que “existixen 2,7 milions de places no reglades front a 2,4 reglades”. “És insostenible, no tributen i no generen feina”, ha criticat.

Entre les seues prioritats també figura intervindre en el disseny de la futura Llei de Turisme, ja que consideren que cal “implementar una política que tinga en compte més la rendibilitat que l’arribada de turistes perquè no es tracta de comptar caps sinó de vore com som més rendibles, més sostenibles i com millorem la qualitat”.

Alhora, pel que fa a la promoció del turisme, consideren que “cal donar-li un impuls” i s’han posicionat com a “completament partidaris del decret de coordinació, perquè cal la coordinació entre les institucions, tot i que també entre el sector privat i l’Administració”.

PREVISIONS

Manuel Espinar, per part seua, ha sostingut que en el sector de l’hostaleria, els indicadors indiquen que “l’estiu va a oferir uns bons resultats per a tot el sector, després de set anys consecutius de pèrdues de facturació”. “S’espera un increment d’entre un cinc i un 10% de volum de negoci respecte a l’estiu passat”, ha apuntat.

Tot i això, ha explicat que les zones més turístiques i de platja són les que tenen més visitants. “En el cas de València, a la zona de platja les previsions són bones, però altres barris com Cánovas o Russafa patixen una baixada a l’estiu. La zona del centre històric i la del Palau de Congressos registra una molt bona afluència durant les nits”, ha comentat.

Alhora, a Alacant, ha destacat el “bon funcionament” dels Fogueres de Sant Joan, que han suposat un 7,5% de pujada per al sector d’hostaleria.

D’altra banda, a nivell de despesa mitjana per client, es preveu un increment d’un 4% i que se situe el tiquet mitjà entorn dels 22 euros; en Ocupació, un de cada set que es creen corresponen al sector turístic i un de cada dos empresaris d’hostaleria té previst fer alguna contractació este estiu. A més, l’impacte del turisme en la Comunitat en 2016 assolirà un 13% del PIB i un 14% de la feina, segons calcula la Confederació.

“ESTIU DE RÈCORD”

Martí ha assenyalat que preveuen un “estiu de rècord en arribada de turistes” amb una ocupació a nivell autonòmic d’un 80%, el que implica un 6% d’increment, un quatre en preu mitjà i un deu en rendibilitat.

Alhora, el PIB turístic de la Comunitat se situarà a finals d’any entorn del 12,7%; el seu creixement per a 2016 se situarà entorn del 3,8, fet que suposa 11 trimestres consecutius d’increment i es consolida la demanda nacional i millora la internacional per “la qualitat del destí i per altres qüestions de caràcter geopolític com els atemptats, la inestabilitat, els tipus d’interès o el preu del petroli”.

A nivell de turisme internacional, els principals mercats emissors segueixen i han estat el Regne Unit, els països nòrdics, França, Alemanya, Holanda, Bèlgica i en menys grau Rússia i en el nacional, l’intracomunitari i el de Madrid. Com nota negativa, el turisme de creuers seguix en caiguda, està baixant entorn d’un 10%.

Tot i això, el president de la Federació Hotelera ha sostingut també que malgrat l’increment de l’ocupació estan treballant “en preus gairebé inferiors als de fa deu anys” i ha destacat també que continua caient l’ingrés mitjà per turista estranger. “A l’any 2000 gastaven entorn de 1.108 euros i l’últim any 741, 15 anys de caiguda”, ha dit.

BREXIT, PROBLEMES I OPORTUNITATS

Inquirit per les possibles conseqüències del Brexit per a la fortalesa del turisme en l’autonomia, Espinar ha afirmat que “si la devaluació de la lliura efectivament s’executa sobre l’euro, haurà un problema sobre alguns destins, que hauran de reinventar-se”.

Tot i això, creuen que en 2017 no haurà “cap repercussió” però en 2018 “sí pot començar a haver problemes”. En alguns punts de la Comunitat, ha destacat que el turisme d’este país suposa el 70% del total. “Cal vore’l com una oportunitat; els destins de qualitat van a tenir mercat al Regne Unit perquè van a tindre oportunitat de vendre’s”, ha postil·lat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor