18.05.2017 - 13:44
1.392 equips d’alumnes de tota Espanya s’han presentat els guardons
BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)
Un total de 24 estudiants d’ESO i Batxillerat de tota Espanya han guanyat els IV Premis Desafiament Emprèn d’Obra Social La Caixa, el premi de la qual consisteix en un viatge formatiu a Silicon Valley, el principal focus dels Estats Units en innovació, emprenedoria i desenvolupament tecnològic.
L’entrega dels premis ha tingut lloc aquest dijous en el Cosmocaixa de Barcelona en un acte que ha comptat amb la directora adjunta de Fundació La Caixa, Elisa Duran, i el director de CaixaBank a Barcelona, Jordi Nicolau, i també amb representants de les empreses que han participat en la iniciativa.
Duran ha explicat que els premis pretenen “promoure l’actitud emprenedora dels joves”, ensenyar a aprendre a treballar en equip, a ser creatiu i a comunicar de forma eficaç, la qual cosa són competències clau per a la societat del coneixement, a més d’apropar les empreses a les escoles, ha afegit.
Els guardons han comptat amb la participació de 1.392 equips –formats entre quatre i cinc estudiants de tota Espanya–, 35 dels quals van ser seleccionats per participar al Campus Desafiament Emprèn 2017, que va tenir lloc a Barcelona durant la primera setmana de maig.
D’aquests 35 equips, cinc han guanyat els Premis i podran viatjar a Silicon Valley, on tindran l’oportunitat de conèixer espais i maneres de treball diferents, participar en ‘workshops’ i realitzar treballs en equip, a més d’aprendre de l’experiència dels professionals.
PROJECTES PREMIATS
Els projectes desenvolupats pels alumnes han estat proposats pels partners dels Premis: la Fundació Everis, Eurest, SegurCaixa, Adeslas, DXC Tecnology i KPMG, sobre la base de la naturalesa dels projectes i els objectius de la seva entitat.
Estudiants de La Salle d’Ikastetxea de Biscaia, que han tingut com a partner Eurest, han inventat un dispositiu format per cèl·lules peltier que permet subministrar energia elèctrica a qualsevol aparell.
També ha estat premiada la iniciativa ColMusic, del Col·legi Claret de Barcelona, una app per a persones amb TDAH i dislèxia que permet transformar lliçons en cançons per poder memoritzar fàcilment.
MILLORAR CONDICIÓ FÍSICA AMB UNA APP
Alumnes de l’Institut Galileo Galilei d’Astúries han impulsat el projecte Yuneo, basat en una aplicació per a mòbil que cerca millorar la condició física amb consells i pautes.
Un altre premi ha estat para estudiants del Col·legi Salesians Atocha de Madrid, que han creat el projecte Vife –DXC Technology–, una polsera que mesura factors ambientals i de la persona per satisfer les necessitats del client.
Des de l’Institut Gorgs de Cerdanyola del Vallès (Barcelona), han promogut amb KPMG Aira Pulita, estructures d’acer inoxidable de quatre metres d’altura amb plaques metàl·liques i moviment mecanitzat semblant al dels girasols que faciliten la reproducció de microalgas que capten CO2.