1-O.- Pablo Iglesias resta rellevància al comunicat de les multinacionals i diu que qui decideix són els ciutadans

• El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha restat transcendència a la notícia que les multinacionals nord-americanes abandonaran Catalunya si prospera el referèndum independentista de l'1 d'octubre i ha volgut deixar clar que qui decideix són els catalans, i no les companyies dels Estats Units.

13.09.2017 - 10:29

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha restat transcendència a la notícia que les multinacionals nord-americanes abandonaran Catalunya si prospera el referèndum independentista de l’1 d’octubre i ha volgut deixar clar que qui decideix són els catalans, i no les companyies dels Estats Units.

En declaracions en els passadissos del Congrés, Pablo Iglesias ha insistit que hi ha un “problema polític” amb Catalunya i que “cap demòcrata pot ser cec” al que va ocórrer en la manifestació independentista del passat 11 de setembre.

GOVERN ESPANYOL CORRUPTE I MALDESTRE

“Hi ha un problema polític a Catalunya i el debat fonamental és com resoldre-ho políticament, perquè no ho resolen ni la policia ni els jutges”, ha insistit, lamentant que davant aquest context Espanya té “la desgràcia” de tenir un Govern espanyol “corrupte que és enormement maldestre per resoldre aquest problema polític”.

Iglesias ha insistit que la seva proposta no són vies “unilaterals”, sinó una consulta pactada entre els governs perquè els catalans decideixin el seu futur. “Aquí el normal és que decideixi la ciutadania i no les multinacionals nord-americanes”, ha reblat.