08.09.2017 - 10:12
BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS)
La CUP ha llançat aquest divendres un anunci en el qual simulen el final del “procés” sobiranista català, despenyant una furgoneta per un penya-segat.
L’anunci que ha recollit Europa Press és la continuïtat d’una altra campanya que va fer la CUP per a les eleccions catalanes del 27 de setembre de 2015.
Llavors, els ‘cupaires’ van ser crítics amb CDC perquè consideraven que estaven allargant en el seu benefici el procés de sobirania al que s’havien compromès, en el que van denominar “processismo”.
En aquell anunci, una furgoneta que simbolitzava aquest procés trencava el motor que simbolitzava el poble i els diputats de la CUP l’empenyien ajudats d’una multitud que se’ls sumava fent de la frase “anàvem lents perquè anàvem lluny” un de les màximes ‘cupaires’ de més repercussió.
Dos anys després, després d’aprovar les denominades lleis de desconnexió, els diputats de la CUP segueixen empenyent la furgoneta fins a portar-la a un penya-segat.
Després de llançar-la, el portaveu del Secretariat Nacional de la CUP, Quim Arrufat, pregunta que si el fons del congost és ‘Ítaca’ –símbol de l’objectiu independentista– i la diputada Eulàlia Reguant li respon que és és un barranc, mentre la diputada Gabriela Serra li explica que Ítaca “la fa el poble”.
Després de tornar a preguntar Arrufat què és el que succeeix a partir d’ara –una vegada aprovada la llei que empara el referèndum–, la diputada ‘cupaire’ Anna Gabriel li contesta que el que ara comença és el “mambo”, és a dir, el moviment popular que pretenen impulsar i que escenifiquen amb gent ballant.