29.05.2017 - 16:00
MADRID, 29 (Portaltic/EP)
L’asimetria de la informació és un problema que afecta totes les empreses, ja que quan un client entra en una pàgina web a comprar o sol·licita un servei, facilita unes dades de la seva identitat que no tenen per què ser les reals, fins al punt que un de cada tres usuaris menteix sobre la seva identitat a internet.
El frau d’identitat, com apunten des d’Hocelot, start-up espanyola especialitzada en la verificació d’informació de persones físiques en temps real, suposa unes pèrdues anuals de 1.600 milions a Espanya i més de 80.000 milions a escala mundial.
L’asimetria de la informació i el frau d’identitat són dos dels nous problemes que han sorgit en l’era de la informació i que les empreses han de resoldre per treure avantatge i oferir un millor servei a l’usuari.
Referent a això, l’start-up espanyola fa front a aquests dos problemes reals gràcies a la seva especialitat, les dades. Com expliquen des de la companyia, la seva plataforma ‘big data’ contrasta i verifica la informació que introdueixen els usuaris en qualsevol formulari en línia en temps real.
En aparença, pot resultar senzill, però en realitat és una operació complexa, ja que, com apunten, les organitzacions no compten amb sistemes de comprovació de dades fiables i reals.
El problema de l’asimetria de la informació sorgeix perquè en els processos en línia, una part –l’usuari– té tota la informació, i l’altra part –la pàgina web empresarial– no té manera de contrastar en temps real aquesta informació, per la qual cosa es veu obligada a fer un acte de fe si vol tancar al moment aquesta venda o servei.
Això és el que soluciona un dels principals serveis d’Hocelot: ‘ID Chek & Fraud’, una API amb cost d’instal·lació zero i sense necessitats específiques d’implementació, que permet verificar la identitat de la persona en temps real.
L’èxit d’Hocelot resideix que fa únic l’usuari per més d’una variable, en lloc de fer-ho solament amb el DNI com la resta de solucions de frau. La companyia “ofereix informació objectiva perquè el perfil final amb el qual l’empresa tracta sigui un reflex fidel de l’usuari”, com explica el fundador, Antonio Camacho.
La implementació d”ID Chek & Fraud’ en el departament de màrqueting o vendes, permet a les empreses reduir les pèrdues per frau d’identitat en un 90%, minimitzar les revisions manuals en un 92% i, addicionalment, augmentar el seu negoci en lína fins a un 25%, com asseguren des d’Hocelot.
“Per a nosaltres és fonamental que les empreses coneguin els seus clients i sàpiguen amb qui estan parlant per oferir-li el millor servei i oferta”, afirma Camacho. “El resultat és una base de dades sanejada i sense errors, sense falsos ‘Cristianos Ronaldos’.