28.09.2002 - 06:00
Internet acaba de transformar un negoci familiar amb quatre generacions dantiguitat. Joan Ribera, besnét de fundador de Mel de Milflors, una empresa de Vilamaniscle dedicada a lelaboració i comercialització daquest producte natural de lAlbera, ha obert botiga a la xarxa per ampliar la seva.
Cada temporada, els seus 300 ruscs envoltats de serralades de romaní, timó i farigola produeixen de quatre a sis mil quilos de mel. És el fruit del treball laboriós duna colònia dabelles que oscil·la entre els 2.000 i 100.000 individus per rusc.
La venda directa i a través de distribuïdors havien estat, fins a la data, les dues úniques vies de comercialització daquest producte utilitzat tant en alimentació com en remeis de medicina tradicional.
Les primeres comandes han arribat des de diversos punts de Catalunya. Una altra cosa, reconeix el promotor, és la comercialització a lestranger. Una altra cosa són els contactes aconseguits a través de lús de la xarxa. Gràcies a ella, avui Ribera comparteix experiències amb altres apicultors darreu, molts dels quals són de lAmèrica del Sud.
La botiga virtual de Milflors funciona a través dun senzill formulari on lusuari pot escollir entre els quatre formats del producte (pots de 300 grams a 1 quilo), i amb la possibilitat dadquirir-la amb dosificador o amb cullera per a mel. També venen cera natural, en peces de fins a un quilo. Els pagaments es fan contrareemborsament o bé a través de targeta de crèdit.