30.09.2005 - 14:00
Els tècnics i enginyers del CILMA han dit durant el transcurs d’una reunió amb els veïns de Pont de Molins que construir un terraplè sobre la Muga per al pas del TGV, tal com proposa TP Ferro, és una solució menys segura i més impactant que fer un viaducte o un pont penjat reforçat.
El gerent del CILMA, Jaume Hidalgo, el tècnic de mediambient, Josep Sala, i l’enginyer Josep Santandreu, han exposat aquest dijous al vespre a un centenar de veïns de Pont de Molins que la millor alternativa per al pas del TGV al municipi és construir un pont penjat reforçat o bé un viaducte reforçat als seus dos extrems.
El CILMA considera que la proposta que defensa l’empresa concessionària de les obres del pas del TGV des de la frontera fins a Figueres, TP Ferro, és ‘més impactant i menys segura’. Segons ha dit Josep Sala, ‘el talús o terraplè causaria més impacte al riu, on hi ha un connector ecològic. Per tant, també seria més perjudicial per a la resta de la comarca’.
Per als experts del CILMA, la modificació del projecte que defensa TP Ferro es contradiu amb l’estudi d’impacte ambiental existent. Per aquest motiu, ha demanat a l’alcalde de Pont de Molins, Florenci Fernández, estudiar amb més profunditat el projecte i elaborar una alternativa, que es farà arribar al Ministeri de Foment.
Dimarts passat al vespre, en el transcurs d’una reunió entre representants de TP Ferro, veïns i Ajuntament de Pont de Molins, algunes persones ja van apuntar la possibilitat que sobre el riu es construeixi un pont penjat. Avui al vespre, aquesta alternativa s’ha tornat a plantejar, tot i que s’ha deixat clar que la infraestructura s’hauria de reforçar per evitar que el fort vent la perjudiqui.