DILLUNS, 16/02/2009 - 07:43h
TP Ferro negocia compensacions per el no compliment de l'arribada del TGV
Que no s'engega com previst, DEMà dimarts, el TGV anar tornada fina a Barcelona?
Demà dimarts tenia de ser una data històrica ja que s'havia anunciat oficialment l'arribada del TGV a Perpinyà. L'empresa encarregada de l'obra, TP Ferro, participada pel grup espanyol ACS i el francès Eiffage farà el lliurament complint estrictament amb el terminis acordats, ja que ha enllestit tot el traçat de Llers a Perpinyà. Ara està negociant les compensacions que tindrà de pagar el ministeri espanyol de foment a causa del retard ...>>
...
Els trens de prova van començar a circular-hi fa uns mesos amb locomotores de gasoil i en les dues darreres setmanes s'ha procedit a retirar les plataformes de treball de la zona del túnel del Pertús. Les compensacions que s'hauran de pagar a TPFerro pel retard continuen sent una incògnita.
La concessionària només ha informat que ambdues parts mantenen converses per resoldre el nou escenari.
L'esperada obra, que va començar el 14 de novembre de 2004, tindrà 44,4 quilòmetres de longitud (19,8 a l'estat espanyol i la resta a l'estat francès) i una inversió de 1.096 milions d'euros. D'aquests, una gran part, 301 milions, s'han destinat a la principal infraestructura de tot el traçat, el túnel del Pertús, que permetrà salvar els Pirineus. A més a més, s'ha hagut de construir també 2.228 metres de viaductes, falsos túnels, ponts ferroviaris i de carreteres que han canviat la fesomia del paisatge a la part nord de l'Alt Empordà fins a la frontera.
Les mercaderies i els trens de passatgers, però, encara tardaran a circular per les noves vies. Per cadascun d'aquests retards la concessionària deixa de cobrar uns peatges. El contracte establert amb el Ministeri de Foment per un període de 45 anys estableix uns cànons d'una mitjana de 1.359 euros pels trens de viatgers -tot i que depèn de la categoria i hora- i de 593 pels de mercaderies.
Ara hauran de pactar quines són les compensacions econòmiques que hauran de percebre. Fins al moment no han donat cap xifra oficial, però algunes fonts situen la indemnització al voltant dels 80 milions d'€uros l'any. La concessionària només admet que 'esta mantenint converses amb el Ministeri de Foment en el marc de les excel·lents relacions' i que confien 'completament que en breu termini es trobarà una solució al nou escenari plantejat per la reprogramació de les connexions de la línia Figueres-Perpinyà'.
* Totes les cròniques (que només representen l'opinió dels qui firmen, no són cap editorial) i les notícies que publiquem estan sota llicència CreativeCommons que (resum) atorga autorització de reproduir i eventualment modificar-les ANOMENANT-ne la font d'origen de manera molt clara: 'Vilaweb Catalunya nord', I SI és de manera gratuïta
obra de Vilaweb Catalunya nord està subjecta a una llicència de Reconeixement-Compartir amb la mateixa llicència 3.0 No adaptada de Creative Commons
|
|
Maqueta de la futura estació del TGV a Perpinyà
|
|
|
|