DILLUNS, 22/09/2008 - 06:00h
El Facebook irromp amb força a la vida associativa de Badalona
La popular xarxa social és una eina cada vegada més utilitzada per donar compte de cites culturals
El Facebook ha revolucionat el món d'internet. Aquest lloc web per a usuaris registrats (és gratuït) aplega més de 100 milions de persones i permet l'intercanvi de fotografies, vídeos i informació diversa. Badalona i algunes de les seves entitats i col·lectius més actius l'han començat a utilitzar amb intensitat.
Els usuaris es poden organitzar per grups a partir dels seus estudis o llocs on viuen. Poden fer el mateix a partir d'interessos diversos. És per això que aquesta eina que inicialment va néixer a la universitat de Harvard, als EUA, l'any 2004, per connectar exalumnes, cada vegada és més utilitzada per associacions i col·lectius ciutadans per informar de les seves activitats i difondre els seus missatges. Aquest mes de setembre, això ha estat especialment evident a Badalona.
El Cicle de Jazz Jazzorrilla va ser un dels més matiners en anunciar la primera actuació el passat mes de juny a través de Facebook, però aquest mes ja han estat desenes les que han fet servir l'aplicació. Facebook permet enviar correus massius als contactes per avisar-los o recordar-los una actuació o un esdeveniment. Els usuaris poden dir si hi aniran o no, i compartir fotos i comentaris sobre l'acte en qüestió. Poden estar al dia de la feina de l'entitat o institució, sense haver d'entrar a una pàgina web específica, sense haver de rebre correus electrònics.
Òmnium Cultural del Barcelonès Nord, que té un canal a You Tube des de fa dos anys i un de fotografies a Flickr, va obrir una identitat just abans de l'11 de setembre i ja compta amb més de 100 'amics'. En els últims dies, han circulat també convocatòries del Museu de Badalona, els Castellers o de la gent del Casal Antoni Sala i Pont. La Penya, és clar, també té presència a Facebook. Un dels regidors més actius a la xarxa, Josep Pera, també ha anat fent els deures i ha convocat els seus contactes a actes de la seva regidoria.
No només ha estat cosa d'entitats... un restaurant com la Sargantana té una identitat a Facebook des d'on ha informat als usuaris dels horaris d'estiu i els ha recomanat alguna activitat, la verema a Alella, per exemple. Clubs nocturns com el Sarau també mostren les seves activitats de forma continuada. El Sarau és, potser, un dels grups més numerosos.
Finalment, els grups d'exalumnes: Artur Martorell, Jungfrau, Gitanjali, Badalonès, Betúlia... estan visquent aquestes darreres setmanes un bon ritme d'adhesions. L'onada Facebook ha arribat a Badalona.
En aquesta pàgina hi ha aplegades algunes de les referències incloses a l'article.
|
|
|
|
|