VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DILLUNS, 23/03/2009 - 10:55h

Matí problemàtic a la rodalia de Renfe de Barcelona

Un centenar d'usuaris de la línia Figueres – Barcelona de Renfe, tal com havien anunciat, han tallat avui al matí el trànsit de trens a Sant Celoni durant quinze minuts per protestar pel mal funcionament (àudio) de la línia. No ha estat l'única incidència que ha patit avui Renfe: una avaria d'un tren entre Sants i Passeig de Gràcia i un altra al Prat de Llobregat, han causat retards de fins a trenta minuts a les línies de rodalies i TGV.

Un centenar de passatgers aturen els trens a Sant Celoni

Un centenar de passatgers han tallat el trànsit de trens a l'estació de Sant Celoni. El tren ha sortit a les sis i cinc del matí de Figueres i, una vegada el tren s'ha aturat a Sant Celoni, cap a les set i deu, s'han col·locat a les portes dels vagons per evitar que es tanquessin i que el tren pogués sortir. La protesta ha durat quinze minuts.

Abans d'arribar a aquesta estació, els usuaris han fet algunes pancartes que han enganxat als vidres dels primers vagons perquè es poguessin veure des de l'exterior. A l'arribada del tren a Sant Celoni, més d'un centenar de persones han format una cadena humana que anava baixant i pujant dels dos primers vagons del comboi, aturat a Sant Celoni. La protesta s'ha produït sense incidents i els passatgers s'han limitat a evitar que es tanquessin les portes i a exhibir pancartes on es denunciava el mal funcionament dels trens. També lluïen adhesius on es podia llegir: 'El nostre tren ha de millorar'.

Segons que ha confirmat a l'ACN la companyia ferroviària, la protesta dels usuaris gironins no ha ocasionat retards a cap línia de rodalies ni tampoc a la que fa el trajecte Figueres-Girona-Barcelona. Només hi ha hagut algun moment de tensió quan el revisor ha demanat a alguns passatgers que pugessin al tren perquè perjudicaven passatgers de les línies de Barcelona (àudio). Però els usuaris gironins l'han increpat pel 'mal servei' que Renfe els ofereix i han decidit allargar cinc minuts més la protesta. A l'estació de Sant Celoni també vigilaven la protesta dels usuaris gironins agents dels mossos d'esquadra que no han intervingut en cap moment. Passats els quinze minuts, tots els passatgers han pujat als vagons aplaudint per l'èxit de la protesta.

Un cop a l'estació de Sant Celoni, una de les membres de la plataforma, Marian Riambau, ha llegit un manifest (àudio) en què es justificava la necessitat de protestar: 'La línia Portbou-Girona-Barcelona és la més concorreguda i la més rendible de l'estat espanyol però les moltes promeses de millora no han arribat', ha afirmat Riambau durant la lectura del manifest. També ha recordat algunes de les millores que reclamen com la reducció de quinze minuts de la durada del trajecte de tots els trens, que surtin trens de Figueres que permetin arribar a les vuit de matí a Barcelona, la reducció del 35% en el preu de tots els bitllets per l'arribada del TGV i la devolució de l'import del bitllet si el tren arriba més de deu minuts tard (tal com passa amb els bitllets de rodalies), entre d'altres.

Els usuaris d'aquesta línia van decidir d'emprendre l'acció de protesta després de la reunió que van tenir dilluns passat amb els responsables de Renfe. La companyia no va accedir a acceptar unes mesures que els usuaris consideren irrenunciables, com ara retornar l'import del bitllet si el tren arriba tard, posar més trens o fer que l'últim tren del dia arribi a Figueres. També demanen una reducció del preu del bitllet mentre durin les obres del TGV i que els horaris s'adeqüin als horaris de treball dels usuaris. Davant l'anunci de Renfe de crear un comitè de clients de mitjana distància per fomentar la participació dels usuaris, la plataforma no renuncia a participar-hi però ja ha avançat que era 'paper mullat'.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit avui al matí que estava disposat a fer de mediador entre els usuaris i Renfe per les deficiències del servei a la línia de Portbou a Barcelona. Ha dit, però, que ningú de la plataforma d'usuaris no li havia demanat que hi intervingués (àudio). Nadal ha afirmat que compartia la indignació dels usuaris perquè reben un servei que 'no és l'adequat' i que els serveis ferroviaris al Principat continuen essent deficients (àudio). En una entrevista a Catalunya Ràdio, el conseller ha dit que, tot i compartir la indignació dels usuaris, la proposta d'aturar el tren afegia 'caos al caos' i que 'ara els trens van amb vint minuts d'endarreriment'.

Una avaria causa retards en les línies nord i sud de la rodalia

D'una altra banda, un tren que feia el recorregut Vilanova i la Geltrú-Estació de França, ha patit una avaria entre Sants i Passeig de Gràcia, a Barcelona, a quarts de deu del matí . El tren ha fet marxa enrere cap a Sants i els usuaris han pogut agafar uns altres enllaços ferroviaris per continuar fins a la seva destinació. L'incident ha ocasionat retards de mitja hora a les línies de la rodalia nord i sud. Segons fonts de Renfe, al llarg del matí s'ha anat restablint la normalitat en la circulació.

Retards als TGV entre Barcelona i Madrid

Quatre trens TGV que cobreixen el trajecte Barcelona-Madrid han patit retards de mitja hora de mitjana a causa d'una avaria que hi ha hagut a la via al Prat de Llobregat, segons que ha informat Renfe. L'avaria ha passat a les sis del matí i ha afectat la sortida dels TGV fins a les vuit del matí. A partir d'aquesta hora s'ha normalitzat la circulació i cap més tren no ha patit retards. Renfe ha informat que els usuaris afectats podran recuperar el 50% de l'import del bitllet si el seu tren ha patit un retard inferior a trenta minuts i el 100% si el retard ha estat superior als trenta minuts.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA