DIVENDRES, 22/06/2007 - 07:43h
L'Euromed descarrilat al Prat anava a 120 km/h, quatre vegades més del límit permès
Les línies C10 i C2 sud, tancades tot el cap de setmana
El tren Euromed que a primera hora del matí ha descarrilat al Prat de Llobregat circulava a cent vint quilòmetres hores, en un tram en què el límit és de trenta, segons que ha confirmat Renfe a partir de les primeres informacions de què disposa. La companyia ha expedientat el maquinista i l'ha apartat cautelarment del servei. A causa de l'accident, la línia de l'aeroport i el tram sud de la línia C2 romandran tancats durant tot el cap de setmana.
I és que els tècnics han de reparar la via i la catenària que han quedat afectades, i també han de retirar el tren descarrilat.
Retards
El descarrilament ha afectat principalment les línies C10 i C2, que romandran tancades fins dilluns, però també ha provocat retards de fins a una hora a totes les línies de la rodalia i de fins a tres hores a la connexió entre Barcelona i València. Els trens que fan aquest trajecte s'han de desviar cap a Vilafranca del Penedès, i acumulen retards d'entre dues i tres hores.
La companyia ha disposat un servei alternatiu d'autobusos per cobrir el tram afectat, però insta els usuaris a cercar mitjans alternatius per desplaçar-se per aquesta zona. Segons Renfe, només avui hi ha dos-cents cinquanta trens i unes vuitanta-mil persones afectades. A més, hi ha molts passatgers que s’han queixat de manca d'informació per part de Renfe i del mal funcionament del servei de megafonia de les estacions.
El president de la companyia ferroviària, José Salgueiro, ha admès que no pot estar orgullós del servei de la rodalia de Barcelona.
Traspàs de la rodalia
L'associació catalana de consumidors Consum Català ha fet avui una crida al Ministeri de Foment espanyol perquè traspassi la gestió dels trens de la rodalia de Renfe a l'empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. En un comunicat, Consum Català diu que és indignant la deixadesa actual del servei, fruit de la manca d'inversions.
|
|
|
|
|