| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 25 de novembre de 2024


dijous, 19 de febrer de 2009
>

El corredor del TAV de Barcelona a Madrid arribarà enguany als 6 milions d'usuaris

El president d'Adif avança al Congrés que en un any s'ha passat de 6.949 trens a 21.216 en tot el corredor ferroviari

XAVIER MIRÓ. Barcelona
El Ministeri de Foment preveu que aquest 2009 el corredor ferroviari d'alta velocitat entre Madrid, Guadalajara, Saragossa, Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona arribarà als 6 milions de passatgers comptant que el primer any de funcionament ja se situa al voltant dels 4,5 milions. Les dades les avançava ahir en una compareixença a la comissió de Foment del Congrés dels Diputats el president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Antonio González. El màxim responsable de l'organisme que executa i gestiona les infraestructures ferroviàries a l'Estat admetia que els tècnics d'Adif, de la Sagrada Família i experts de la UPC estudien millorar el túnel del TAV al pas pel temple però nega rotundament que es descartin les pantalles.



+ Passatgers del TAV a les andanes de l'estació de Sants de Barcelona. Foto: ANDREU PUIG

En el seu primer any de funcionament, pel corredor ferroviari entre les capitals espanyola i catalana han passat al voltant de 4,5 milions de passatgers entre totes les ciutats que tenen parada a la ruta –a més de les dues capitals, Saragossa, Guadalajara, Lleida i Camp de Tarragona–. Aquest ritme fa pensar als responsables del Ministeri de Foment que aquest 2009 es podrà arribar als 6 milions d'usuaris segons confirma el màxim responsable d'Adif. González explica que el nou corredor ha permès triplicar el nombre de trens en servei a tota la línia de manera que fins al 2008 hi circulaven 6.949 combois anuals i avui hi presten servei fins a 21.216. González va admetre les dificultats i els problemes que la construcció de la línia del tren d'alta velocitat (TAV) ha causat i causarà a les línies convencionals però defensa l'oportunitat i el benefici posterior que suposa pels dos tipus de servei.

A pregunta del portaveu de CiU a la comissió de Foment, Pere Macias, el responsable d'Adif va negar que s'estigui replantejant la construcció de les pantalles que han de reforçar el subsòl de la Sagrada Família abans de l'excavació del túnel del TAV. González va admetre que el projecte s'intenta millorar amb el treball dels «especialistes en geotècnia més bons», concretament de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Però millorar és una cosa i plantejar-se de no fer les pantalles és una altra, segons González, que reafirma la seva convicció que el projecte constructiu existent és el millor possible.



PLA DE RODALIES, DEMÀ


Macias va afirmar durant la seva intervenció que tot apunta que demà el Consell de Ministres aprovarà l'esperadíssim pla de rodalies de Barcelona, que ha de plantejar la reforma global del servei de l'àrea metropolitana i la construcció de noves línies. González va respondre a Macias que difícilment li podia confirmar la data d'una decisió que no li correspon a ell sinó al govern. El president d'Adif sí que va ser contundent a l'hora de desautoritzar els responsables de comunicació de l'organisme per l'explicació donada en una de les incidències a rodalies.



EL FRED NO CAUSA AVARIES


En referència a la imputació al fred que es va fer de la fallada de senyalització del 18 de novembre passat, González és molt explícit: «Una baixada de temperatura no pot provocar una avaria ferroviària. No assumeixo l'afirmació. La comunicació va fallar i demano disculpes.»

 NOTÍCIES RELACIONADES

>El cobriment de les vies a Sant Feliu costarà 97 milions i estarà fet el 2013

>El cost de la Sagrera

>Narváez nega que hi hagi motius d'alarma pel TAV al Clot

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.