diumenge, 15 de febrer de 2009 > El teatre i la música com a territori comú
DANI CHICANO.
|
El públic i la recerca de nous públics i, de retruc, la integració de les persones procedents d'altres països és una de les potes del Festival de Tardor de Catalunya, Temporada Alta. El seu director, Salvador Sunyer, va introduir el cicle Els Altres Catalans per tal que la programació reflectís la diversitat existent en la mateixa societat gironina. Així, en el programa de diverses edicions del festival hi ha hagut una nodrida representació de grups marroquins (Najat Aatabou, Jil Jilala, Chab Samir, els Aïssawas de Fes), espectacles relacionats amb la immigració en aquest cas marroquina (Les portes del cel), espectacles escrits o dirigits per marroquins (Ahmed Ghazali) i actuacions com la del cantant senegalès Isamïl Lo, o aquest any dels humoristes marroquins Fahid Abdelkhalek i Mohamed El Khiyari. Els esforços s'han centrat a captar públic marroquí o subsaharià, que és el més nombrós si parlem d'immigració, tot i que s'han obert altres vies, com ara en l'edició del 2007 la programació d'un cicle de teatre argentí, concretament de Buenos Aires. De fet, però, la condició d'internacional del festival fa que en cada edició hi hagi espectacles en polonès, alemany, anglès, francès, àrab, hongarès o italià.
|