El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, es va plantejar si la futura línia orbital ferroviària servirà per cobrir les necessitats de la mobilitat. Torres va recordar que «no es poden confondre els desitjos de l'administrador amb els de la població». En aquesta línia, va afirmar que la majoria de desplaçaments des del Vallès Occidental són per anar a Barcelona i no per anar a pobles de la mateixa comarca. Torres va proposar que el servei que haurà de donar la línia orbital es cobreixi en un primer moment, per exemple, amb un servei de bus. Així es podrien detectar les necessitats que hi ha al territori i acotar la inversió ferroviària. Segons Torres, l'orbital «és un projecte evolutiu que s'ha de posar sobre la taula».
En un altre sentit, Torres va afirmar que «l'ampliació de FGC a Terrassa i Sabadell serà un orgull per aquestes dues poblacions», però probablement serà l'última ampliació que es farà d'aquestes línies. «Si en un futur s'han d'allargar més les línies o unir les unes amb les altres s'hauria d'optar per fer-ho amb bus o tramvia», va dir Torres. El president de FGC va aprofitar la taula rodona sobre mobilitat a Catalunya per recordar que Ferrocarrils «no garantirà una freqüència mínima per anar a Barcelona, sinó que hi haurà una freqüència entre els pobles del Vallès i una altra per arribar a Barcelona». Tot i aquesta puntualització, va recordar que altres operadors, referint-se implícitament a Renfe, no opten per oferir freqüència de pas tot i que tècnicament podrien fer-ho.