L'àrea d'Espai Públic de l'Ajuntament de Sabadell té dissenyat el mapa per implantar el lloguer de bicicletes a la ciutat. El regidor, Paco Bustos, explica que les empreses que gestionen serveis similars en ciutats com ara Barcelona, Sevilla, Lió i París posen com a dimensió mínima una xarxa de «deu punts amb deu bicicletes a cada estació», un sistema assumible pel municipi.
D'ençà que el consistori sabadellenc va començar a estudiar la posada en marxa del servei, els ajuntaments de Badia, Barberà, Sant Quirze i Castellar han manifestat l'interès per participar-hi. Però Badia, per exemple, amb un nucli urbà força compacte, no veu clar situar-hi més d'un punt de lloguer. La intenció de les altres poblacions, d'entrada, seria compartir el servei amb Sabadell. En els casos de Barberà, Badia i Sant Quirze, perquè pràcticament formen un continu urbà. I Castellar, perquè el projecte de desdoblament de la B-124 preveu la construcció d'un carril bici paral·lel a la carretera.
ATZUCAC JURÍDIC
L'Ajuntament de Sabadell té previst fer un concurs públic per contractar el servei a final del 2009, però Bustos avança que «el procés anirà lent perquè la intenció és fer-ho bé». Els serveis tècnics i jurídics dels altres municipis desbordats en les últimes setmanes per la tramitació de projectes del fons estatal estan analitzant les vies legals per afegir-se a una concessió d'un altre municipi o, fins i tot, la creació d'un servei mancomunat. En qualsevol cas, els usuaris de les altres poblacions guanyarien un mitjà de transport per desplaçar-se a Sabadell per fer-hi tràmits, anar a l'hospital, comprar o anar al cinema.