| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
dilluns, 2 de febrer de 2009 > La crisi porta a un nou consum
El grup Mercadona ha eliminat unes 800 referències de les prestatgeries per abaratir els preus dels productesIMMA BOSCH.
La crisi econòmica afecta de manera directa la butxaca de les famílies, que per poder arribar a final de mes fan un canvi radical en els hàbits de compra. Els primers a notar aquest canvi han estat els comerços de roba i calçat, els restaurants, però també les grans cadenes de distribució d'alimentació, que han detectat que el consumidor passa pel supermercat molt més sovint –alguns cada dia–, fent compres petites, i cada vegada hi ha més clients que tornen a la llista de la compra per eliminar la despesa supèrflua. És per això que Mercadona ha decidit «afrontar» la baixada de vendes i s'ha adaptat «als hàbits de consum i a les preferències dels ciutadans», i asseguren que «és temps de treballar més i millor». «En aquests moments, estem fent els moviments necessaris per optimitzar els processos interns i reduir al màxim els costos, amb l'objectiu de ser més productius i poder oferir més bons preus als nostres clients», comenten. Aquesta cadena de supermercats preveu tancar l'exercici –les dades les farà públiques al març– amb un increment de vendes del 10%, mentre que el 2007 l'increment va ser del 15% i fa dos anys, del 18%. De moment ja han retirat de les prestatgeries entre 800 i 900 referències «tant de la marca pròpia com d'altres marques», de les 9.000 que la cadena té als seus lineals. Són, segons expliquen, referències duplicades. Per exemple, La Española és un dels interproveïdors de Mercadona i fabrica la marca blanca per a la cadena. Això representa que l'envàs de les olives és gairebé igual, la qualitat és la mateixa i en canvi «el preu és molt diferent». «Som prescriptors i per tant busquem la millor de les solucions possibles per als nostres clients pel que fa al preu i qualitat», asseguren. És per això que les olives La Española desapareixeran de les prestatgeries, igual que ho estan fent amb algunes marques de préssec amb almívar –Alcurnia fabrica per Hacendado–, de te o de vi, i com també ho faran amb els sucs de fruita –tenen 115 referències als lineals–, el cafè –només de caputxino tenen 13 referències–, postres lactis –250 referències– i guants de cuina –18 referències–. «Per a nosaltres no és agradable donar de baixa cap producte, però tenim el convenciment que aquest procés ens farà millorar i ens permetrà adaptar-nos més bé als hàbits i preferències dels nostres clients», diuen des de Mercadona, que asseguren que «qui acaba decidint si un producte ofereix bona qualitat i bon preu és el client». Ara Mercadona està redefinint què fa amb 2.000 referències més que, segons expliquen, tenen una baixa rotació –venen una unitat per botiga i dia– i «provoquen una elevada despesa de transport i de reposició –es calcula que és de 5 cèntims per unitat descarregar, emmagatzemar i reposar a les prestatgeries–». Això no vol dir, segons asseguren, que desapareguin tots aquests productes. |
- Bric de llet sense paper setinat, 1.400.000 euros d'estalvi l'any - L'envàs de les ampolles de gel amb menys plàstic, 250.000 euros més barat l'any. - Ampolles de tomàquet sense serigrafia, 450.000 euros d'estalvi cada any. - Pasta de dents sense capsa de cartró, 200.000 euros. - Ampolles d'oli quadrades i no pas rodones, 250.000 euros d'estalvi. |
![]() |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Mercadona ha eliminat unes 800 referències per abaratir els preus >Mercadona ha eliminat unes 800 referències per abaratir els preus |
![]() | |||
![]()
|