El pla d'adequació d'una gran xarxa de carrils bici al país anirà acompanyat de diverses actuacions de promoció i divulgació d'aquest mitjà de transport. En aquest sentit, es dissenyarà una campanya de promoció general sobre la bicicleta per tal de promoure un canvi en la percepció i fomentar-ne l'ús a través de la comunicació de les diferents modalitats d'ús i els seus avantatges. A més de campanyes puntuals es crearà una pàgina web interactiva. També es fomentarà el lloguer de la bicicleta i el seu ús com a mitjà de desplaçament públic. Una mesura que a la ciutat de Barcelona ja funciona i on el Bicing, des que es va implantar el 2007, té 185.000 abonats i ha arribat fins als 800.000 desplaçaments mensuals.
A més, el pla s'acompanyarà de jornades de formació escolar adreçades a nens de 5 a 16 anys per fomentar la seguretat en l'ús de la bicicleta. També es treballarà perquè des de les autoescoles es fomente el respecte del conductor de vehicle de motor envers el ciclista. Així, es faran sessions de sensibilització als professors de formació viària.