| |||||
|
diumenge, 25 de gener de 2009 > La caiguda d'arbres i tanques a les vies fa tallar bona part de la xarxa de Renfe i FGC
El cúmul de línies afectades va impedir l'ús de busos alternatius i el metro del Vallès va restar paralitzat tota la jornadaEMILI AGULLÓ. Barcelona Per esmentar les afectacions del temporal sobre la xarxa ferroviària de rodalies, seria més fàcil dir que només se'n van salvar la C1 de Renfe, el servei dels FGC a la ciutat de Barcelona i la línia del Llobregat-Anoia fins a Olesa i Vallbona d'Anoia. Grans ciutats com Sabadell, Terrassa, Rubí, Cerdanyola, Vilafranca, Granollers i Manresa van restar incomunicades amb la capital per via fèrria durant tota la jornada. A Sabadell i Terrassa, centenars de passatgers van quedar sense alternatives perquè FGC només va habilitar busos per a Sant Cugat i els 20 autocars que Renfe va aconseguir mobilitzar a Catalunya eren totalment insuficients. L'empresa argumentava que tampoc podia garantir la seguretat del transport per carretera a causa del vent, amb el consegüent estupor dels viatgers. El fet que ahir fos dissabte i no un dia feiner va fer menys greu el caos, però el vent va deixar milers d'usuaris del transport públic amb poques més alternatives que recórrer al taxi o al vehicle privat. La jornada va començar amb retards en la circulació de les línies C3 (Barcelona-Vic-Ripoll) i C4 (Sant Vicenç de Calders-Manresa). Però es va començar a complicar cap al migdia. A Renfe, només la línia de Mataró (C1) va funcionar amb normalitat relativa, ja que la companyia va fixar la velocitat màxima en 60 quilòmetres per hora per raons de seguretat. Els cops de vent van tombar més arbres sobre les catenàries i tanques metàl·liques, i a Terrassa un tècnic d'infraestructures d'Adif explicava que havia vist com es desprenia la xemeneia d'un bloc de pisos. Pel que fa a la C4 de rodalies de Renfe, després de múltiples aturades, l'empresa va donar l'ordre que diversos combois retinguts en el tram de Cerdanyola tornessin enrere cap a Sabadell i Terrassa carregats de passatgers. No els va quedar cap altre remei que baixar a les estacions d'origen, mentre els trens s'estacionaven en les platges de vies de Sabadell Sud i Terrassa Centre. Alguns viatgers van quedar-se dins dels trens esperant la represa del servei, però amb el pas de les hores van anar sortint al carrer. Demanaven informació, i només rebien com a resposta que el servei restava totalment suspès fins a nou avís. Tampoc hi havia autobusos garantits. A Sabadell Sud, una viatgera afectada, l'Alejandra, explicava que havia sortit de Terrassa abans de les 11 per pronunciar una conferència a Barcelona a les 12.45. A les 14 h continuava bloquejada a Sabadell, i explicava que mentre els deien a les andanes «que arribarien busos al cap d'una estona» dos autocars havien carregat 100 passatgers cap a Barcelona. Però al cap d'una hora ja no havien vist cap més vehicle. El periple de la Mari Carmen, una altra viatgera d'un tren regional, procedent de Tàrrega i amb destinació a Cerdanyola, tenia un final més feliç cinc hores després amb l'arribada en cotxe de la seva filla per completar els quatre quilòmetres que li restaven de trajecte. A les dues cocapitals, l'únic transport públic alternatiu eren els serveis de bus (cada 30 minuts) cap a Barcelona. Ni FGC ni Renfe no van posar autobusos de reforç. I la companyia estatal argumentava que la ventada dificultava el transport per carretera. Els usuaris, més aviat, s'indignaven. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|