| |||||
|
divendres, 23 de gener de 2009 > Les obres del TAV obliguen a modificar el servei de la C2 de rodalies durant dos anys
Els treballs a Sant Andreu Comtal també afecten la C1, la línia de l'aeroport i el regional fins a Portbou, a partir del 31 de generPAULA MERCADÉ. Barcelona El servei de rodalies tornarà a tenir restriccions per les obres del TAV. Els treballs de la línia d'alta velocitat entorn de l'estació de Sant Andreu Comtal obliguen a modificar el servei de la C1, C2, del tren a l'aeroport i del regional fins a Portbou, des del 31 de gener i durant dos anys. L'afectació més important la tindrà la C2, que dividirà en tres serveis el seu recorregut actual des de Maçanet-Massanes fins a Sant Vicenç de Calders. El servei de la C2 sud unirà l'estació de França amb Sant Vicenç de Calders. La C2 nord anirà des de Sant Celoni fins a l'aeroport cobrint part del trajecte que actualment fa la C10, una línia que desapareix. Un altre servei enllaçarà Granollers i Castelldefels. Renfe calcula que «només un 2% dels passatgers de la C2 perdran alguna connexió directa.»
El servei de rodalies no és immune a les obres de la línia d'alta velocitat. Al contrari. Els treballs del TAV a l'est de la ciutat de Barcelona afectaran la xarxa convencional, com també van repercutir a rodalies les obres de la línia d'alta velocitat al voltant de l'estació de Sants, l'any passat. La diferència és que llavors els talls a rodalies es van pensar sobre la marxa, a mesura que s'anaven succeint les incidències. Ara, en canvi, Renfe i Adif han planificat les modificacions en el servei per poder fer les obres sense problemes i, fins i tot, han pensat com actuar en el cas que hi hagués una avaria als voltants de l'estació de Sant Andreu Comtal que obligués a interrompre el servei ferroviari en aquest tram. Les modificacions en el servei començaran el proper 31 de gener i es perllongaran dos anys, explicava el director general de rodalies i mitja distància de Renfe, Javier Pérez Sanz. L'afectació més important la tindrà la C2, que actualment enllaça Maçanet-Massanes amb Sant Vicenç de Calders. Aquesta línia es dividirà en tres serveis: sud, nord i un de passant (vegeu el gràfic). La C2 sud unirà Sant Vicenç de Calders amb l'estació de França sense connectar amb la C2 nord. Aquest canvi permetrà homogeneïtzar les freqüències de pas des de Vilanova, d'on sortirà un tren cada 15 minuts a partir de les nou del matí. Renfe també incrementarà l'oferta total diària amb dos trens i un altre comboi per cobrir el trajecte entre Castelldefels i Barcelona. Reduiran, però, un tren en hora punta en el tram Vilanova-Castelldefels. La línia C10, que actualment uneix l'estació de França amb l'aeroport, desapareix. L'enllaç fins al Prat s'inclou en el recorregut de la C2 sud, que anirà des de Sant Celoni fins a l'aeroport. El director de rodalies, Miguel Ángel Remacha, deia que com a contrapartida a la supressió de la C10 «s'amplia el nombre d'estacions que tenen connexió directa amb l'aeroport des de Barcelona, ja que el tren també pararà a Sant Andreu Comtal, el Clot i Sant Andreu Arenal». Tot i que hi haurà més estacions per enllaçar amb l'aeroport, la freqüència de pas serà la mateixa que hi ha hagut fins ara: dos trens l'hora. El servei de la C2 nord haurà de limitar la velocitat perquè passarà pel mig de la zona d'obres. Per això s'allargarà uns sis minuts el temps del viatge des de Sant Celoni o Granollers fins a Barcelona. L'oferta en hora punta entre Granollers i Barcelona passa de sis a cinc trens per hora. Els trens, però, tindran més capacitat, ja que passaran dels 410 viatgers per comboi actuals als 492. Renfe també ha planificat un «servei passant» que unirà Granollers amb Castelldefels passant pel mig de Barcelona. Pérez Sanz explicava que les modificacions en el servei s'han fet buscant la mínima afectació per als usuaris de la C2. Calculen que dels 130.000 viatgers diaris de la C2, «només un 2% perdran alguna connexió directa». Les obres del TAV al voltant de les estacions de Sant Andreu Comtal i la Sagrera també repercutiran en el servei de la línia C1, que incrementarà el temps del trajecte. El viatge entre Blanes i Barcelona hi ha alguns trams amb via única s'allargarà uns 5 minuts, segons informava l'operadora. El nou servei planificat per Renfe també inclou un increment de l'oferta de la línia C3 amb tres trens diaris i amb un més per a la C4. A banda de rodalies, el servei de mitja distància entre Barcelona i Portbou també resultarà afectat pels treballs del TAV. El temps del viatge del trajecte s'incrementarà entre sis i onze minuts. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|