L'estació de Sant Andreu Comtal es prepara per a l'arribada de l'alta velocitat. Les obres van començar el 6 de gener passat desmuntant les vies 4 i 6 per on no passaven trens per tornar-les a muntar «més llargues i modernitzades» per a ús convencional, explicava Adif. Aquests primers treballs van obligar a modificar els serveis de mitjana distància que uneixen Barcelona amb les demarcacions de Tarragona i Lleida. La nova fase d'obres que comença a final d'aquest mes obliga també a modificar alguns serveis de rodalies i mitja distància, però per un període més llarg: per dos anys.
A partir del 31 de gener es donaran de baixa les vies 8 i 10, que són les més properes a l'estació actual com ja s'ha començat a fer amb les vies 4 i 6. Posteriorment es procedirà a desmuntar les vies que donen accés a les diverses instal·lacions tècniques. El conjunt d'aquestes operacions permetrà alliberar l'espai necessari per a la construcció del tram subterrani de la línia d'alta velocitat a la nova estació.
La futura estació de Sant Andreu Comtal serà tant d'ample convencional com d'alta velocitat, i pel fet de ser subterrània permetrà alliberar l'espai en superfície que actualment ocupen les vies per fer un parc de 2,5 quilòmetres que enllaçarà amb l' estació de la Sagrera. A Sant Andreu Comtal hi haurà dos edificis, un a cada extrem de l'estació, on hi haurà els vestíbuls que connectaran amb les andanes. Aquests vestíbuls estan pensats com àmplies zones en què els clients tindran una visió directa dels trens i les andanes, cosa que «facilitarà l'orientació del viatger», deia un portaveu d'Administrador d'Infraestructures. Les dues andanes centrals permetran accedir a les quatre vies d'ample convencional i tindran una longitud de 240 metres. Amb les obres també es preveu la millora dels tallers dels trens convencionals i se'n construirà un de nou per poder reparar els trens de la línia d'alta velocitat.