Renfe i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) han après dels errors del passat i han previst un servei alternatiu per si es donés el cas que una incidència de les obres del TAV a Sant Andreu Comtal obligués a interrompre el servei ferroviari. Si el tall fos de les dues vies, els trens de la C2 nord sortirien de Maçanet o Sant Celoni i arribarien fins a Montcada i Reixac, des d'on els passatgers podrien enllaçar amb la línia C4. Pel que fa a la C1, els trens de Maçanet-Massanes arribarien fins a Badalona, on podrien enllaçar amb l'estació de Pep Ventura de la línia 2 del metro. En el cas que aquesta interrupció fos de llarga durada, hi hauria un servei especial d'autobús a Montgat que enllaçaria amb l'estació de Maresme Fòrum de la línia 4 del metro.
La planificació que ara fan Renfe i Adif els està donant bons resultats, segons explicava el delegat del govern espanyol, Joan Rangel. «No hi va haver incidències importants» conseqüència del tall entre el Clot i Sants pel canvi de la catenària al túnel de Passeig de Gràcia entre el 26 de desembre i el 5 de gener. Rangel afegia que els únics problemes amb el servei de rodalies van ser per la llevantada.