| |||||
|
dijous, 22 de gener de 2009 > Els agents socioeconòmics consideren un «engany» l'aeroport de Roquetes
El govern inclou aquesta infraestructura en el pla d'aeroports 2009-2015 amb un cost de 27 milionsLURDES MORESO. Tortosa «Exagerat», «increïble» i «engany» són algunes de les definicions que han fet servir els agents socioeconòmics de les Terres de l'Ebre consultats per aquest diari per valorar el pla d'aeroports, aeròdroms i heliports de Catalunya, que va aprovar el govern aquesta setmana i que inclou la construcció d'un aeroport al terme municipal de Roquetes amb una dotació econòmica de 27 milions d'euros. Empresaris i sindicats coincideixen a dir que al territori hi ha altres prioritats i molts projectes sobre la taula com, per exemple, el desdoblament de l'eix de l'Ebre. Amb tot, el president de la Cambra de Comerç defensa la infraestructura.
«Tenen sentit els aeroports de Girona i Reus per donar suport al de Barcelona, però caldrà veure quina viabilitat tindrà el de Lleida, i el de l'Ebre és una enganyifa», ha afirmat el secretari general de la UGT a les Terres de l'Ebre, Wifredo Miró, que reclama al govern més concreció en projectes pendents com ara el desdoblament de l'eix de l'Ebre. També considera «increïble» la construcció d'un aeroport a Roquetes el president de la Confederació de Comerç de les Terres de l'Ebre, Pasqual Chacon. «Els trens d'alta velocitat no poden aturar-se a l'estació de l'Aldea, però podrem anar a Barcelona en avió», ha ironitzat Chacon, que considera prioritari millorar les infraestructures portuàries de l'Ebre. Aquesta reivindicació també la fa el secretari general de CCOO a l'Ebre, Josep Casadó, que denuncia, a més, la falta de transport públic entre les quatre comarques. «No estic en contra d'un aeroport, però és prioritària una xarxa de ferrocarril des del port d'Alcanar fins a Lleida», ha explicat Casadó. Només el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, defensa la construcció d'aquesta infraestructura per potenciar les Terres de l'Ebre com a font de riquesa. Mora reclama més celeritat en l'execució del projecte. Per la seua banda, el responsable d'Acció Territorial a l'Ebre, Antoni Sabaté, va explicar que es redactarà un pla director de l'aeroport que definirà les seues funcions. |
JOSÉ LUIS MORA PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ DE TORTOSA «És una infraestructura bàsica per potenciar el territori, tant pel que fa a inversors industrials i turístics com de tot tipus d'activitats econòmiques.» |
WIFREDO MIRÓ SECRETARI GENERAL DE LA UGT A L'EBRE «Em sembla exagerat plantejar la construcció d'un aeroport a les Terres de l'Ebre, un territori amb una enorme necessitat d'inversió. Ens venen fum.» |
JUAN JOSÉ ROYO PRESIDENT DEL CEMS «No és el moment adequat per plantejar la construcció d'un aeroport a l'Ebre. És necessari definir un ordre de prioritats en infraestructures al territori.» |
JOSEP CASADÓ secretari de CCOO a l'Ebre «Crec que hi ha poca demanda per a un aeroport, el que realment fa falta és potenciar una xarxa de transport públic, tant en busos com en ferrocarril.» |
PASQUAL CHACON president confederació de comerç de l'ebre «Parlar d'una inversió milionària per fer un aeroport és un engany. L'Ebre necessita abans millorar les infraestructures portuàries, inversions que no arriben.» |
JOSEP CASADÓ secretari de CCOO a l'Ebre «Crec que hi ha poca demanda per a un aeroport, el que realment fa falta és potenciar una xarxa de transport públic, tant en busos com en ferrocarril.» |
PASQUAL CHACON president confederació de comerç de l'ebre «Parlar d'una inversió milionària per fer un aeroport és un engany. L'Ebre necessita abans millorar les infraestructures portuàries, inversions que no arriben.» |
|||
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Empresaris i sindicats de l'Ebre no consideren una prioritat l'aeroport projectat a Roquetes |
|