El mercat estatal és una de les principals prioritats d'aquest any i també es considera necessari engegar noves accions promocionals davant el context econòmic global. El patronat aprofitarà l'estada la setmana vinent a la fira turística de Madrid per organitzar les accions en aquesta ciutat. Segons van explicar fonts del patronat, es planteja la possibilitat de fer una fira, que s'aprofitaria per difondre el centenari de la Costa Brava.
El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va anunciar ahir que les institucions tenen previst signar, en el marc de Fitur, un conveni amb Turespaña per començar una altra acció promocional abans de l'estiu per atraure més turisme espanyol i estranger. Aquesta acció s'està acabant de concretar, però ja té un pressupost assignat.
DIFUSIÓ DE L'OFERTA
La Fira Internacional de Turisme de Madrid, adreçada a professionals del sector i al públic en general, ocuparà aquest any una superfície de 90.000 metres quadrats i acollirà més de 13.000 empreses i entitats expositores, procedents d'uns 170 països. La Costa Brava disposa d'un espai propi dins la fira per promocionar l'oferta global de la destinació, i el Pirineu de Girona difondrà el conjunt de productes i serveis de la demarcació des de l'espai diferenciat Pirineus. El patronat serà present en dos espais, un de propi dedicat al centenari de la Costa Brava i un altre, dins la marca global Pirineus, dedicat al Pirineu de Girona. A l'espai destinat a la Costa Brava hi seran presents els municipis de Castelló d'Empúries i Empuriabrava, Castell i Platja d'Aro, i Tossa de Mar, i ocupant un espai propi, el de Blanes i Lloret de Mar. A l'espai del Pirineu de Girona també hi participen el Patronat Comarcal de Turisme de la Cerdanya i els municipis de Puigcerdà i la Vall d'en Bas.
En el marc de la fira se signarà el conveni de col·laboració de l'Open d'Espanya de Golf entre representants del Patronat de Turisme, Turisme de Catalunya i la Reial Federació Espanyola de Golf.
El president del Patronat de Turisme, Enric Vilert, destaca que es tracta d'una «magnífica oportunitat per divulgar l'oferta de les comarques gironines».
A Fitur també es portaran a terme diverses jornades de presentació de productes gironins, una de les quals serà la de la presentació, per part de l'Ajuntament de Girona, del web 2.0, a càrrec de la primera tinenta d'alcalde i regidora de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina.
L'any passat, la fira de Madrid va rebre 170.386 visitants.