La reconstrucció de l'històric pont de Ferro de Tordera, inaugurada el març del 2007, va resoldre un dels reptes més importants del govern de majoria absoluta de CiU. La recuperació d'una estructura simbòlica per als ciutadans va donar peu a un projecte més ambiciós, i molt més car, amb què es pretenia resoldre un dels mals històrics d'aquest municipi, amb una dispersió considerable dels seus nuclis habitats. Calia habilitar un nou pont que permetés als nombrosos habitants del veïnat de Sant Pere acostar-se al centre urbà sense necessitat de desplaçar-se en vehicle. Un nou camí a peu per sobre del riu. El projecte de disseny es va encarregar quan la bonança econòmica encara permetia treure del calaix velles aspiracions.
La proposta presentada i acceptada finalment planteja una estructura en forma d'arc que enllaça el parc de la Sardana amb el veïnat. «La idea inicial era fer arribar el pont només fins a la zona esportiva, però els veïns reclamaven una connexió directa i els vam fer cas», va explicar l'alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia (CiU). En aquest sentit, al punt central del futur pont es dissenya una plaça d'uns cent metres quadrats que permetrà o bé deixar el recorregut i baixar fins a la zona esportiva o continuar caminant fins al parc de la Sardana. En total, seran quatre quilòmetres i un cost de prop de 4 milions. El consistori ha aconseguit una partida de 300.000 euros del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC) de la Generalitat que arribarà aquest any. Tot i això, Garcia es mostra poc convençut que l'obra sigui una realitat aquest mandat si no hi ha «una gran ajuda econòmica exterior».