El projecte preveu millorar l'accessibilitat dels dos passos subterranis que connecten amb el passeig marítim i la platja i afegir rampes on ara només hi ha escales. En un d'ells, el del Cargol, que permet a més el pas de vehicles cap al litoral, la intenció, segons l'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, és millorar «l'aspecte» de la infraestructura. Baron també assenyala que aquests eren dos projectes que inicialment estaven inclosos en la reurbanització del passeig marítim, que es va acabar el 2004 i que el govern de l'Estat va decidir segregar. «Des d'aleshores van quedar pendents», va afegir.
Amb l'objectiu de desencallar les obres, l'Ajuntament s'ha compromès formalment a mantenir la infraestructura un cop s'acabin els treballs. Un pur tràmit que la demarcació de Costes del Ministeri de Medi Ambient ha exigit que es porti a terme abans de subhastar l'actuació. «Des de l'Ajuntament hem insistit diverses vegades que es facin d'una vegada els passos; de fet, el 2006 els serveis municipals ja van elaborar una última proposta i la van enviar a Madrid perquè hi donessin el vistiplau», va recordar també el regidor d'Obres, Serveis i Manteniment, Francesc Melero (PSC) durant l'últim ple. En aquest sentit, tots els grups municipals van estar d'acord a aprovar la proposta i només el regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria, va retreure que l'exigència perquè l'Ajuntament es faci càrrec del manteniment dels passos es fa sense que l'Estat ho compensi econòmicament.
Si la demarcació de Costes compleix el calendari que ha comunicat al consistori mataroní, les obres, que tenen un pressupost d'1,2 milions d'euros, podrien començar l'any que ve. «El que sí que hem negociat amb el ministeri és que els treballs no comencin durant la temporada de platges, per no molestar els banyistes, i que es portin a terme passat l'estiu», defensa l'alcalde.