| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 9 de novembre de 2024


dijous, 8 de gener de 2009
>

El govern unirà amb autobús totes les capitals de comarca amb Barcelona

L'executiu aprova un pla de transport de viatgers en què es crearan 40 noves línies de bus

PAULA MERCADÉ. Barcelona
El govern va aprovar ahir el pla de transports de viatgers, en què es preveu incrementar un 30% el nombre de trajectes en bus. En total hi haurà 40 noves línies, 24 de les quals seran directes i uniran les capitals de comarca o nuclis de més de 10.000 habitants amb les capitals de demarcació. Així doncs, hi haurà un servei entre Sabadell i Barcelona i entre Rubí i la capital catalana. S'establiran també 16 connexions més semidirectes per enllaçar nuclis de més de 10.000 habitants i altres poblacions més petites, com per exemple la ruta entre Manresa i Terrassa. El pla també inclou millores ferroviàries amb noves xarxes de rodalies a Girona, Tarragona i Lleida.


+ Un dels autobusos interurbans que enllacen Montcada i Cerdanyola. Foto: CARLES ALUJU

Les queixes del mal transport ferroviari van en boca de molts, però això no vol dir que no existeixin les crítiques dirigides cap a uns serveis d'autobús que sovint també són deficients, malgrat que aquestes se sentin poc. Amb el pla de transport de viatgers aprovat ahir, el govern preveu pal·liar aquesta mancança dels serveis per carretera incrementant un 30% l'oferta de les línies existents.

El 2012 hi haurà 40 noves línies d'autobús. D'aquestes, 24 seran serveis directes amb velocitat comercial alta que uniran les capitals de comarca o nuclis de més de 10.000 habitants amb les capitals de demarcació. Es crearan connexions com ara la de Sabadell i el Masnou amb la capital catalana. De fet, tot i que el pla encara no estava aprovat, l'any passat el govern ja va crear quatre noves connexions: Sitges–Barcelona, Vilanova i la Geltrú–Barcelona, Palau-solità i Plegamans–Barcelona i Caldes de Montbui–Barcelona. També hi haurà setze nous trajectes anomenats «de vertebració» que enllaçaran nuclis de més de 10.000 habitants amb altres poblacions més petites. La velocitat comercial d'aquest servei no serà tan ràpida com en els enllaços directes i hi haurà parades intermèdies. Durant l'any 2008, el govern ja va habilitar tres nous serveis amb aquestes característiques: el Vendrell–Valls; Sant Vicenç dels Horts–Sant Boi i Sant Vicenç dels Horts–Sant Feliu–Molins de Rei.

El govern preveu la creació dels «serveis especials» amb l'objectiu d'atendre la mobilitat a punts com ara hospitals comarcals, zones industrials i comercials, i aeroports i ports. Aquest nous enllaços permetran, per exemple, millorar l'accessibilitat a la nova terminal del Prat.

El pla també detalla nou noves estacions d'autobús, de les quals tres es faran a Barcelona, on permetran l'enllaç amb altres mitjans de transport. Se'n farà una a la Diagonal que servirà al nou intercanviador de la zona universitària, on, a banda del metro, es podrà enllaçar amb el tramvia i el tren; l'altra parada de bus estarà al costat de l'estació de la Sagrera d'alta velocitat, i la tercera connectarà amb l'estació de rodalies de la Sagrera.

El pressupost del pla és de 840 milions d'euros per a la millora del transport públic per carretera. D'aquests, 125 milions es destinaran específicament a incrementar el nombre de serveis de transport per carretera. La resta de pressupost es destinarà a fer nous equipaments (com ara pals indicadors de parada) i a actuacions per millorar la velocitat comercial, en què s'inclou la creació de nous carrils bus com el de la C–58 que enllaçarà Ripollet amb la Meridiana.





Línies directes - Des de Barcelona a: Girona, Tarragona i Lleida. Sant Cugat, Sabadell, Terrassa, Rubí, Sitges, Sant Pere de Ribes, Vilanova i la Geltrú, el Masnou, Palau-solità i Plegamans, Montornès, Esparreguera, Pallejà, Vallirana, Lliçà d'Amunt,

Manresa, Caldes de Montbui, Vilafranca


- Des de Girona a: Figueres i Banyoles
- Des de Tarragona a: Cambrils i Valls

Línies semidirectes - Vic–Sabadell, el Vendrell–Valls,

Balaguer–Molle- russa, Mollerussa– les Borges Blan- ques, Amposta– Deltebre, Manre- sa–Sabadell, Manresa–Terrassa. Sant Vicenç dels Horts–Sant Boi,

Cerdanyola–Man- resa, Puigcerdà–la Seu–Barcelona, Ripoll–Olot– Girona, Caldes –Palau-solità i Plegamans–Mollet –Granollers, Olot–Barcelona, Olot–Vic, Sant Sadurní–Piera, Sant Vicenç dels Horts–Molins




 NOTÍCIES RELACIONADES

>1.200 km de carril bici

>Millores en la xarxa de rodalies

>El govern unirà amb autobús totes les capitals de comarca amb Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.