| |||||
|
dimecres, 7 de gener de 2009 > L'ICF i «la Caixa» es comprometen a finançar l'ampliació de capital a Spanair
Liderarien el crèdit sindicat de 300 milions d'euros que necessitarien els nous socis per renovar la companyiaEFE. Barcelona L'Institut Català de Finances (ICF), que depèn de la Generalitat, i «la Caixa» s'han compromès amb Turisme de Barcelona i la societat de capital risc Catalana d'Iniciatives a finançar l'ampliació de capital necessària una vegada es dugui a terme la compra de Spanair, i que rondarà els 300 milions d'euros. Segons han indicat a Efe fonts financeres coneixedores de l'operació, les dues entitats no participarien directament en el capital, sinó que ajudarien a crear un grup de bancs per concedir un préstec sindicat que donés suport a l'ampliació de capital posterior a la compra. No obstant això, en la fase actual no és el finançament el tema més complex de l'operació, sinó trobar els socis necessaris per subscriure el 50% del capital que falta.
L'ampliació de capital forma part del compromís de Turisme de Barcelona i Catalana d'Iniciatives per comprar el 80% de Spanair a les línies aèries escandinaves SAS, que continuaran en el capital amb un 20%. Els 300 milions es necessiten, entre altres coses, per renovar la flota d'avions de Spanair, actualment configurada per 48 aparells. Per ara, només està compromès un 50%, que cobririen SAS 20% i Turisme de Barcelona i Catalana d'Iniciatives prop del 30%, i tot això condicionat a aconseguir nous socis que cobreixin el 50% restant. Per això, els promotors de l'operació estan sondejant Lufthansa, el gran grup aeri alemany, però també han contactat amb empresaris catalans vinculats a l'associació Fem Cat perquè assumeixin almenys un 5% de l'operació. Fem Cat, presidida per Joaquim Boixareu, conseller delegat d'Irestal Group, integra empresaris com Albert Esteve (Esteve), Ramon Roca (Ros Roca) i José Miarnau (Comsa), la família Sumarroca, la constructora Copcisa i els laboratoris Uriach. Fem Cat ja va intentar fa un any crear un fons de capital risc per a projectes industrials però no va poder tancar-lo pel difícil moment financer, i sempre s'ha mostrat oberta a operacions que puguin resultar estratègiques per a Catalunya. També es vol implicar com a inversor a Spanair la Cambra de Comerç de Mallorca perquè entri amb un paquet que podria rondar el 15 % del capital. Turisme de Barcelona és un organisme públic dependent de l'Ajuntament de Barcelona, i Catalana d'Iniciatives és un grup de capital risc participat per l'Ajuntament i empreses com ara «la Caixa», Banco Santander, Gas Natural, Telefónica, Repsol, Ferrovial, la CAM i Endesa. Amb seu a Palma, Spanair va perdre 31,4 milions d'euros l'any 2007 i té un deute de 280 milions d'euros. Va plantejar l'acomiadament de 1.193 dels 3.400 empleats, però el Ministeri de Treball només li va autoritzar un expedient de regulació per a 436. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|