Segons ha informat l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), les feines d'excavació del túnel han començat gairebé al mateix temps a la boca nord i a la sud, que estan separades per uns 1.700 metres. Pel que fa a la zona nord la més propera a Llers, ja s'està excavant, mentre a la part sud s'estan instal·lant les pantalles laterals. Per fer l'obertura de la galeria, no s'utilitzarà una tuneladora, sinó que es perforarà la muntanya amb martells pneumàtics. A més, l'obra es durà a terme en dues fases: primer, s'obrirà la part superior del túnel a uns sis metres per facilitar les maniobres de les màquines, que després acabaran d'obrir la part inferior i revestiran l'estructura.
CINC VIADUCTES
Aquest tram de l'obra del TAV, entre Figueres i Borrassà, també inclou la construcció de cinc viaductes, dels quals els més llargs són el de la riera d'Àlguema i el del rec Aragal, que faran 245 metres cada un. En total, les feines de construcció de la via costaran més de 77 milions d'euros. Entre les infraestructures destacades que també s'han de fer en aquest tram, hi ha el lloc d'avançament i estacionament de trens, que estarà situat a prop de la boca sud. Aquest tram, de 7,48 quilòmetres, inclou els municipis de Borrassà, Santa Llogaia d'Àlguema, Vilafant, Figueres i Llers.
Les feines que s'han de dur a terme en aquest tram fa setmanes que van començar, sobretot per a la preparació i senyalització del túnel.