| |||||
|
dissabte, 3 de gener de 2009 > Els videojocs, els regals estel·lars d'aquests Reis i una alternativa a la crisi
La socialització d'aquesta mena de jocs, que permeten gaudir en família sense sortir de casa, fa que en creixi la demandaIMMA BOSCH. Qui ho havia de dir, que la crisi acabaria afavorint la venda de videojocs, malgrat el preu que tenen? Segons les enquestes fetes per TNS Demoscopia i Electronic Arts, els videojocs tornen a ser un dels regals estel·lars d'aquestes festes segons un 37,5% dels ciutadans de l'Estat enquestats, perquè se'n valora la rendibilitat en funció del cost, el temps d'oci entre 7 i 12 hores setmanals i també el nou concepte que s'ha introduït aquest any de la socialització d'aquesta mena de jocs, ja que permeten passar-s'ho bé amb amics i familiars. La crisi, però, també ha tocat de ple el sector de les joguines, que ja parla d'una disminució del 5% de les vendes respecte a aquest mateix període del 2007. Malgrat tot, els joguets més populars ja fa dies que no es troben en el mercat.
Ja fa setmanes que es parla que aquest any els Reis Mags arriben amb una certa contenció. Encara no s'han acabat les festes i, per tant, el gros de compres, i el sector ja ha avançat que ha notat un descens de les vendes d'un 5%, i que les compres es fan més tard que altres anys. Malgrat tot, les joguines continuen sent les estrelles d'aquestes festes. El sector de les consoles i videojocs ha acabat sent el més beneficiat: s'han incrementat les vendes un 10% perquè són una proposta d'oci que permet participar a tota la família i té un termini de caducitat més llarg que altres opcions. La prova és que Microsoft va anunciar a principi de desembre un augment de les vendes d'un 95% de la consola de joc Xbox 360, provocat pel descens dels preus. Nintendo, amb el seu producte estel·lar, la Wii, tampoc no queda enrere, segons les dades que va presentar la companyia al setembre, i va obtenir un 143% d'increment del benefici. Pel que fa als videojocs, destaquen les propostes de Nintendo d'aprofitar les modes socials i fer-ne un entreteniment: entrenar el cap amb els ja tradicionals Brain training o 42 juegos de siempre; aprendre a cuinar, fer exercici Wii Fit, deixar de fumar, aprendre a conduir i interpretar cançons Wii Music. Nintendo, però, no deixa de banda el ja tradicional Super Mario. Unes altres ofertes, les presenta la casa Sonny, que ha apostat per les variants del tradicional karaoke Sing-star, aquesta vegada amb temes d'Abba i cançons dels anys setanta i vuitanta de grups espanyols com ara Fórmula V, Los Bravos, Cecília i el Dúo Dinámico, entre d'altres. El Little big planet, de Play Station 3, ha estat l'altra aposta de Sonny per aquest Nadal. Un altre dels fenòmens d'aquestes festes són els videojocs Guitar hero i Rock band, que ofereixen als jugadors la possibilitat de formar part d'una banda musical utilitzant una guitarra, en el cas de Guitar hero, o fins a quatre instruments, en el cas de Rock band. En el mercat també hi ha jocs per als més petits de la casa, entre els quals destaquen Happy Hippo coloring i Fishtales. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Trancas i Barrancas >Aparells de TDT >Solidaritat en temps de crisi >Comerç just, una alternativa per l'equitat >Les rutes als països del Tercer Món |
|