La venda de vehicles ha caigut un 25%, i els fabricants han rebaixat un 40% la producció. L'efecte sobre les empreses auxiliars de l'automòbil del Camp i l'Ebre ha estat quasi instantani, ja que des de fa anys el sistema de comandes a les auxiliars és setmanal i no hi ha estocs. Tallers i concessionaris també han resultat afectats, i ja s'han destruït un 20% de llocs de treball.
FRAPE.
La fabricant de sistemes de refrigeració, situada a Montblanc, és la principal empresa de la Conca de Barberà, amb mil treballadors fixos. Enguany, ha eliminat 250 llocs de treball temporals. Finalment, ha arribat a un acord amb la plantilla per flexibilitzar la borsa d'hores del 2009 i evitar la suspensió de contractes.
SIMO.
L'altra gran empresa de Montblanc ha presentat un ERO, que afecta tota la plantilla (188 treballadors) de suspensió de contractes un dia a la setmana fins al juny vinent, arran d'una caiguda del 50% de la comanda. La conseqüència és la pèrdua de part del sou, però s'eviten els acomiadaments.
LEAR.
La plantilla de la multinacional a Roquetes ha acceptat una altra aturada tècnica de 30 dies pel primer trimestre del 2009. És una mesura similar a la del darrer trimestre, en què els treballadors cobren un 25% del seu salari, però a canvi els permet conservar la feina.
INDÚSTRIES TEIXIDÓ.
El 70% de la seva producció són peces de precisió del sector de l'automòbil. La setmana passada va anunciar que presentarà un expedient de regulació, però dilluns encara no ho havia fet. Vol acomiadar 88 treballadors, un 20% de la plantilla de la fàbrica de Riudecols. A més, també preveu aturades tècniques al gener per fer front a la crisi.