Amb només una davallada de cinc punts en els llits ocupats (76%) respecte a la temporada estiuenca del 2007, la primera impressió és que el sector turístic de la Costa Daurada central està aguantant força bé la crisi. Però la clau per avaluar el negoci no és troba tant en la quantitat de turistes que arriben sinó en els diners que hi deixen. La llargada de les vacances, la rotació de les places hoteleres i la despesa mitjana són factors que repercuteixen directament en els hotelers, però també en els negocis associats, com ara la restauració i el comerç local. I mirant-ho així, el balanç no és tan positiu.
El 2008 s'han accelerat tendències ja existents: escurçament de les estades, contractacions d'última hora (72 dies d'antelació el 2007, enfront dels 40 d'aquest estiu a la Costa Daurada) i fetes directament a través d'internet. La crisi sí que sembla la responsable directa de la retallada de la despesa, que a les Terres de l'Ebre ha baixat a 40 euros diaris. La competència ferotge de nous mercats, tant propers com llunyans, també obligaran a un canvi profund en l'estructura i estratègia de les empreses turístiques. Malgrat tot, i després d'anys de vacances per tothom, el turisme s'ha consolidat com a activitat social gairebé indispensable.