| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dimecres, 31 de desembre de 2008
>

Missatges positius



opinió . Gerent de l'Espai Gironès

PAU JORDÀ..

El comerç en general i els centres comercials en particular, per la seva posició de primera línia en el consum són un termòmetre fiable de la situació econòmica actual.

En parlar sobre la crisi, tots els experts coincideixen en la pèrdua de confiança en el sistema i en la necessitat d'activar mesures d'urgència per tal de recuperar aquesta confiança. Un dels senyals més inequívocs és la restricció del crèdit a l'economia productiva, no només a empreses, sinó també a particulars. Si a això hi afegim el degoteig d'expedients de regulació d'ocupació que sembla que no s'acaben mai, ens trobem una incertesa constant i sostinguda en el temps que sembla no tenir fi.

Però no tot és negatiu. L'euríbor va baixar el mes de novembre passat per primera vegada en els darrers tres anys i la tendència és que continuï baixant durant els propers dotze o quinze mesos com a mínim. De la mateixa manera, la inflació ha passat del 5,3% al juliol al 2,4% al novembre. El preu de la gasolina continua baixant malgrat les retallades de producció dels països productors. Algú dirà: «És clar que baixen, estem en recessió!» Bé, sí, però també cal pensar que aquestes baixades ja estan essent l'inici de la recuperació. Si baixa l'euríbor, pagarem menys hipoteca cada mes i, per tant, tindrem més diners a la butxaca. Si baixa el preu dels béns de consum, amb els mateixos diners podrem comprar més coses que fa sis mesos o fa un any. I si baixa la gasolina, amb menys diners podrem omplir el dipòsit i fer servir aquests diners sobrants per a altres coses.

Sense oblidar que el moment actual ofereix oportunitats de negoci com ara la modernització de centres i espais comercials, així com la regeneració d'espais urbans i suburbans, la posada en valor implica solucions comercials adequades a les necessitats actuals, amb la qual cosa el sector del comerç en general i dels centres comercials en particular s'ha de convertir en motor significatiu per a aquesta desitjada recuperació econòmica.

Això es tradueix en què s'ha de poder oferir el màxim valor afegit possible als comerciants i visitants, fer que totes aquelles persones que ens visiten s'hi trobin com a casa i continuïn trobant tot el que necessiten amb la major qualitat i millors condicions de compra possibles.

Aquest ha de ser el primer objectiu per al proper any 2009. Només així podrem contribuir, i de fet hi estem contribuint, a la recuperació econòmica que, per altra banda, ja té aquests missatges positius que són els que ens permeten mirar endavant.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Setanta expedients de regulació, la mitja ampolla buida

>Un mal any

>opinió . Director de zona de Caixa Catalunya

>Un any singular i complex

>La crisi ha servit sovint els darrers mesos d'excusa a Joan Antoni Poch per treure'n la punxa i ironitzar sobre la situa...

>Previsions poc encoratjadores

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.