Terres remogudes, arbres tallats i les primeres estaques de senyalització. Aquests eren ahir els únics vestigis que les obres per allargar l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera ja han començat. L'actuació, que a finals del 2006 s'anunciava com a imminent, ha trigat encara un any a fer-se realitat. L'obra comprèn un espai de 4,4 quilòmetres entre el final actual de l'autopista i l'enllaç amb la futura autovia que ha d'unir Tordera i Vidreres. Segons fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), l'adjudicatària de la construcció és l'empresa Dragados SA per un import de 38,4 milions d'euros. El pressupost global, però, s'enfila fins als 46,6 perquè també s'inclouen altres partides, com ara les corresponents a serveis generals i expropiacions dels terrenys.
EL 2010, EN FUNCIONAMENT
Les obres tenen un termini d'execució que no es pot acabar més enllà del primer trimestre del 2010. El nou tram de l'autopista estarà format per dos carrils de 3,5 metres d'amplada per cada sentit de la circulació i començarà a l'actual enllaç de Palafolls, que s'haurà de remodelar. Més endavant, l'autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest punt, el projecte preveu la construcció d'un nou enllaç en forma de giratori a diferent nivell sota el tronc de l'autopista. Igualment, l'obra també preveu la prolongació de l'autopista uns 550 metres fins a enllaçar amb la futura autovia A-2, que construirà el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres.
Les obres suposen, segons argumenten les mateixes fonts, el desplegament per etapes del pla d'infraestructures del transport de Catalunya, que preveu una carretera futura fins a Lloret i posteriorment fins a Tossa.