| |||||
|
diumenge, 21 de desembre de 2008 > Sindicats i treballadors del ferrocarril es concentren a Tarragona contra la privatització i la falta de personal
Denuncien que aquesta «precarietat» es tradueix en un mal servei per a l'usuariM. LACÀRCEL. Tarragona Una trentena de persones es van concentrar ahir davant de l'estació de trens de Tarragona per posar de manifest la seva contrarietat al fet que cada dia hi hagi menys treballadors en el servei ferroviari del Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre, i que uns quants serveis s'estiguin privatitzant. Segons la Confederació General del Treball (CGT) i el Sindicat Federal Ferroviari (SFF), aquestes mancances acaben repercutint directament en l'usuari, que «cada dia té menys servei ferroviari».
«Un ferrocarril públic i social, segur i sostenible.» Aquest era el lema de les prop de trenta persones que es van concentrar a l'estació ferroviària de Tarragona, ahir al matí, per reclamar un servei del ferrocarril millor, i el final de la privatització d'uns quants serveis que fins ara oferien Adif i Renfe, així com que es posés solució a la falta de personal a les estacions del Camp i de l'Ebre. El portaveu de la CGT, Joan Ramon Ferrandis, es queixava: «Fa 10 anys, el 1998, a tota la demarcació treballàvem un total de més de 800 treballadors entre Adif i Renfe. Ara, aquesta quantitat s'ha reduït molt, i només som 550 treballadors. A aquesta falta de personal, també cal sumar-hi que en aquests darrers anys s'han tancat unes quantes estacions i d'altres han disminuït els serveis.» I hi afegia: «Aquesta situació acaba afectant la mobilitat dels ciutadans del Camp, que es troben amb un servei deficitari.» En concret, Ferrandis reivindicava que la privatització de serveis no ajuda a millorar la qualitat del servei, sinó que l'empitjora, i posava com a exemples la privatització, el 25 de novembre passat, de la venda de bitllets a Tarragona i també des fa un any de l'oficina d'atenció al públic també a la capital de la demarcació. Els sindicats consideren que aquestes accions s'estan portant a terme perquè els dos serveis no es facin la competència, i que els usuaris vagin directament a la Secuita. «És veritat que els trens d'alta velocitat són molt més ràpids, però també són més cars; i a més, si tenim en compte el temps que perden els usuaris per anar fins a l'estació del TAV, ja no surt tant a compte», matisava Ferrandis. |
|