L'estudi només analitza aquells trams en què passen una mitjana de més de 5.000 vehicles diaris. Si ens basem en això, la xarxa gironina té quatre carreteres entre les deu amb més risc d'accidentalitat de Catalunya. I són als primers llocs. La variant d'Olot apareix en la primera posició de l'estudi. Segons s'hi recull, amb una intensitat mitjana de 6.364 vehicles diaris i una longitud de 2,3 quilòmetres, el risc de tenir-hi un accident és molt elevat. En el segon lloc hi ha el tram entre Tordera i Maçanet de la GI-512, seguit de la carretera entre Arbúcies i Sant Hilari a la quarta posició i la que va de Ripoll a Ribes de Fresser en novè lloc.
Aquest rànquing mesura el risc de tenir accidents, però l'estudi n'inclou un altre que té en compte la concentració d'accidents que es produeixen en una carretera. En aquest, hi torna a aparèixer la variant d'Olot, amb una mitjana de 0,9 accidents per quilòmetre. L'altra carretera gironina que apareix en la classificació és un clàssic: l'N-II, una carretera que sempre surt en aquest tipus d'estudi. Concretament el tram amb més accidents és, d'acord amb les dades presentades, el que va des de Figueres fins a la Jonquera, amb una mitjana de 0,7 accidents per quilòmetre. En canvi, el tram de 3,2 quilòmetres de la C-63 per Santa Coloma és la carretera gironina que menys accidents ha tingut durant el trienni 2005-2007. Segons l'estudi, en els últims tres anys han disminuït el 14% els accidents amb víctimes mortals o ferits greus, tot i que el volum de trànsit ha augmentat un 2,6%. El risc de tenir un accident mortal o greu és, doncs, al 19% de les carreteres catalanes.
NO HI HA PUNT NEGRE
Fonts de l'Ajuntament d'Olot van afirmar ahir que ja l'any passat es van entrevistar amb el RACC per fer-li saber que la variant nord no és un punt negre. Segons aquestes fonts, és un tram molt petit i els incidents, no accidents mortals o greus, que s'hi registren el converteixen en un fals punt negre.