Usuaris de la xarxa de rodalies de Renfe, cansats d'haver de suportar retards diàriament amb més o menys intensitat, busquen maneres de fer-se sentir, i potser així apaivagar la ira generada pel mal servei ofert per la companyia ferroviària. Una de les últimes iniciatives impulsades pels viatgers és el bloc sempretardrenfe. El seu nom ho diu tot. Des d'aquí es demana a tots els usuaris de rodalies que veuen alterada la seva quotidianitat quan un tren no passa a l'hora que es queixin a la companyia. La manera de fer-ho és senzilla: els viatgers simplement han d'enviar un mail al correu d'atenció al client de Renfe (clientbarcelona@renfe.es) cada cop que el retard supera els quinze minuts.
Els impulsors del bloc prediquen amb l'exemple, i cada cop que el tren passa tard envien un correu electrònic a l'operadora. Pocs cops han obtingut resposta de Renfe, i quan la companyia ha donat alguna explicació no sempre ha satisfet els neguits dels usuaris. En el bloc es pot llegir com en una carta Renfe es treu les puces de sobre i diu que «els retards (...) es deuen a limitacions en la capacitat de la línia, imposades per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif)». Si el problema és de la infraestructura i no de l'operador, el que no s'acaba d'entendre és per què Renfe no amonesta Adif i li exigeix un millor manteniment de la infraestructura per tal de poder oferir més bon servei.
Mentre ni Renfe ni Adif donen explicacions satisfactòries al desgavell, les avaries d'origen divers es van repetint i els usuaris continuen sent víctimes de retards, dels quals a vegades les mateixes companyies diuen que jo tenen constància.