| |||||
|
dissabte, 6 de desembre de 2008 > Maresme. La Generalitat no tindrà fins d'aquí a un any la proposta d'alternativa a l'N-II
Encarrega per 539.955 euros l'estudi informatiu davant el recel dels ajuntaments governats per ERCEL PUNT. Mataró El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va informar ahir de l'adjudicació de l'estudi informatiu per dissenyar el traçat de la via que ha de substituir l'actual N-II al Baix Maresme. Amb un pressupost de 539.955 euros, les empreses Transfer Enginyeria i Esteyco han de presentar com a màxim a finals de l'any 2009 una proposta «que ha de servir de base per consensuar el traçat al territori». Els alcaldes de la zona han rebut la comunicació amb recel i expectació davant una obra que ha de canviar la fesomia paisatgística del sud de la comarca i, sobretot, el seu model de mobilitat, actualment saturat.
L'estudi de la ronda del Maresme preveu un traçat de 12,7 quilòmetres que enllaça des de la confluència entre la B-20 i la C-31 a Montgat fins als laterals previstos al costat de l'autopista C-32 a Mataró. El cost de la construcció de la nova carretera es calcula que serà d'uns 150 milions d'euros. L'encàrrec de la Generalitat també ha de resoldre les connexions amb la xarxa viària local. Un dels aspectes cabdals d'aquest estudi és «l'anàlisi de totes les alternatives que es considerin tècnicament viables, així com les propostes fetes per Barcelona Regional o el Ministeri de Foment». La futura via es confirma que tindrà dos carrils per a cada sentit i que es mantindrà al costat de la C-32. La infraestructura ha recorregut fins ara un llarg camí que es va desencallar aquest any amb l'acord signat entre l'Estat i la Generalitat pel qual el primer cedia la titularitat de l'N-II al govern català i aportava 400 milions d'euros per tirar endavant l'obra de la carretera que havia de substituir la nacional. L'objectiu prioritari era convertir l'N-II en la reivindicada via urbana del Maresme. D'altra banda, en la descripció de l'obra es recorda que Mataró ja ha explicat fa temps que aposta per la construcció de laterals a l'autopista i que actualment el projecte constructiu està en fase de redacció. L'alcalde de Premià de Dalt, Joan Baliarda (CiU), també s'alinea amb aquesta petició i afegeix a la demanda la sortida de Teià. Baliarda també creu oportú fer un estudi. «Al Baix Maresme la majoria de territori està edificat, no tinc ni idea de per on hauria de passar una nova carretera», diu l'alcalde. Per la seva banda, l'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC), va declarar que estaven «a l'expectativa» sobre quin és el traçat de la nova via alternativa a l'N-II al pas pel Maresme. «Estarem en espera de les propostes que ens arribin i després les estudiarem», deia Gisbert. (La informació ha estat elaborada per Lluís Arcal, Adela Genís, Teresa Márquez i Lluís Martínez.) |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Maresme. ERC insisteix en la C-32 gratuïta >La Generalitat farà un nou traçat de la via que ha de substituir l'N-II |
|