La carretera de Cabrils és la que travessa el municipi de dalt a baix. Cada dia suporta un gran nombre de vehicles, entre cotxes, autobusos i motocicletes. Precisament, és en aquests últims vehicles en què ara s'ha fixat l'atenció. A Cabrils, la majoria de joves i adolescents es mouen pel poble amb motocicleta. La dispersió de les urbanitzacions fa que hi hagi cases que queden molt allunyades del nucli urbà i que la moto sigui el vehicle més pràctic per anar d'un lloc a l'altre. A més a més, l'institut que tenen més a la vora els estudiants de secundària de Cabrils és a Vilassar de Dalt, i és per aquest motiu que molts d'ells també s'hi desplacen amb motocicleta.
MÉS SEGURETAT
L'Ajuntament de Cabrils ja ha demanat a la Diputació, que és la titular de la carretera, que millori les tanques que hi ha en aquesta via i que les faci més segures. L'alcalde, Joaquim Colomer (PSC), assegura que ja s'ha fet la petició per tal que es col·loquin a les tanques uns faldons tal com reclamen des de fa temps els motoristes que eviten que, si hi ha un accident, els ocupants de la moto es facin talls amb les tanques o lesions més greus. L'Ajuntament espera que els pròxims mesos es vagi instal·lant aquest nou model de tanques, que s'ha demostrat que és més segur. Tots els partits de l'Ajuntament van donar suport a la iniciativa, que també s'ha presentat a altres consistoris, segons va dir l'alcalde.
UNA LLARGA RECLAMACIÓ
Les tanques que hi ha actualment a la carretera de Cabrils són un sistema de seguretat ideat exclusivament per a vehicles de quatre o més rodes. Per a un vehicle de dues rodes com ara una motocicleta i una bicicleta, en què la carrosseria és el cos humà, aquestes tanques es converteixen en un perill. L'impacte contra una barrera protectora d'aquesta mena pot causar talls, trencaments d'ossos, amputació d'extremitats, invalidesa total o parcial, paràlisi cerebral i, fins i tot, la mort». Alguns estudis demostren que, a una velocitat de 30 km/h, el xoc contra una tanca metàl·lica pot provocar lesions greus, i que aquestes barreres són la causa de més d'un 15% de les morts en accidents de motocicleta.