El conseller Nadal va facilitar fa un mes i escaig les dades de l'escassa utilització de les quatre línies de transport públic que van a l'estació del Camp. A Valls, durant el 2007 van utilitzar el servei 3.800 persones: 10 usuaris cada dia. En canvi, en els primers nou mesos del 2008 aquesta xifra irrisòria s'havia doblat (6.512), la qual cosa fa pensar que a Valls, que cada vegada té menys connexions directes amb Barcelona, l'Avant potser sí que va exercir de reclam.
De la seva banda, els usuaris no ho veuen tan clar. Francesc és un usuari de Salou que agafava el bus a les 8 del matí per anar a agafar l'Avant cap a Barcelona a les 8.38 en surt un i ara haurà de matinar més i estar-se més temps a l'estació del TAV. També es queixa d'una política de fets consumats i del fet que la informació li ha arribat més o menys de forma casual, a través de comentaris dels xofers de la línia. «Com que estem en família, ens ho van avisar», recorda. Una frase reveladora del baix grau d'utilització de les llançadores.
A Valls, Jordi Magrinyà va perdre el tren, ahir. És usuari de l'Avant els dies que li és imprescindible arribar a Barcelona a una hora en concret i per motius de feina. Va adquirir el bitllet de l'Avant per internet, va consultar l'horari dels trasllats amb autobús des de Valls i va anar a l'estació d'autobús per agafar el de les set i deu, però encara l'espera. També estava indignat per la falta d'informació i deia que se n'havia assabentat gràcies al conductor d'un autobús que el va veure preocupat.