| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 18 de desembre de 2024


dissabte, 29 de novembre de 2008
>

Municipis del Vallès, el Maresme i el Garraf promouen noves línies de tramvia

La segona corona també vol que Estat i Generalitat accelerin el projecte de la línia orbital ferroviària

PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona pensa a importar el tramvia al Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. A nou ciutats d'aquestes tres comarques hi podria arribar el tramvia, segons els estudis de viabilitat que va presentar l'AMTU durant l'assemblea que aquest organisme va celebrar ahir a Cerdanyola del Vallès. Ara dependrà dels mateixos municipis si decideixen impulsar o no aquests projectes. D'altra banda, l'agrupació de municipis va reclamar també a l'Estat i la Generalitat que acceleressin el projecte de la línia orbital ferroviària.


+ El tramvia circulant per la rambla de la Mina a Sant Adrià del Besòs. Foto: JOSE G. NAVARRO

El tramvia es podria estendre a més ciutats si es concretessin els estudis de viabilitat que va presentar ahir l'AMTU durant la setena assemblea d'aquest organisme, que va aconseguir reunir 70 representants de 44 municipis i quatre consells comarcals de la regió metropolitana.

L'AMTU ha valorat la possibilitat de fer cinc noves línies de tramvia que passarien per nou ciutats de les comarques del Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. Concretament hi podria haver un tramvia que unís Sabadell i Barberà. Per Terrassa també hi podria circular una línia de tramvia com, de fet, ja recollia el programa del PSC d'aquest municipi. La tercera xarxa de tramvies uniria Sant Cugat, Cerdanyola i Ripollet. Mataró seria la ciutat del Maresme on, segons l'AMTU, seria viable fer una línia de tramvia. A Sitges, amb possibilitat d'arribar fins a Vilanova, podria haver-hi la cinquena xarxa de tramvies de les ciutats de la segona corona. Ara, està a les mans dels municipis decidir si impulsen o no aquests projectes.

L'Agrupació de Municipis també va presentar una resolució en què instava l'Estat i la Generalitat a donar un impuls a la línia orbital ferroviària que unirà Vilanova i Mataró. El director de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que va assistir a la cloenda de l'assemblea, es va comprometre a accelerar aquest projecte. A finals d'any o principi del 2009, el Departament de Política Territorial traurà a exposició pública els plans urbanístics de la línia orbital. Comptant el període d'al·legacions, el govern preveu aprovar definitivament aquests plans urbanístics a finals de l'any vinent. Això permetria fer les reserves de sòl d'allà on hagués de passar la línia. Tot i que el Departament de Política Territorial evita parlar de terminis per començar aquesta obra, explica que amb els plans urbanístics aprovats hi hauria molta feina avançada ja que servirien de base per als projectes constructius. La línia orbital haurà d'unir Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km. En total s'haurien de construir 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals serien en túnel. La línia orbital tindria 31 estacions, divuit de les quals serien de nova creació.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Oficines de mobilitat

>Municipis del Maresme, el Vallès i el Garraf promouen noves línies de tramvia

>Municipis del Maresme, el Vallès i el Garraf promouen noves línies de tramvia

>Sitges promou una nova línia de tramvia que arribaria a Vilanova

>Municipis del Maresme, el Vallès i el Garraf promouen noves línies de tramvia

>Proposen línies de tramvia per a sis municipis de la comarca

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.