| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 21 de novembre de 2024


divendres, 28 de novembre de 2008
>

El nou traçat de desdoblament de la C-66 entre Medinyà i Bordils costarà 77 milions

La Generalitat el treu a informació pública després de modificar-lo per adaptar-lo a l'ampliació de l'AP-7

MONTSE BARRERA. Medinyà Bordils
La Generalitat ha tret a informació pública un nou traçat per al desdoblament de la C-66 entre Medinyà i Bordils, de 3,4 quilòmetres, després d'haver-lo hagut de modificar a la zona del nus de Medinyà arran de l'ampliació de l'AP-7 i pel fet que en una part estava afectat per una zona inundable. Aquest nou traçat, que suposa una inversió de 77 milions d'euros, s'inclou en el marc de les actuacions per millorar la capacitat i la funcionalitat de les vies de l'anella de les Gavarres, en el desdoblament de la C-66 en el tram entre Medinyà i Corçà, i que la Generalitat ja va sotmetre a exposició pública. Els municipis de Celrà i Bordils esperen fa temps aquesta variant pels seus termes, i Sant Julià de Ramis està satisfet per la mínima afectació que suposa al poble de Medinyà.


El tram entre Medinyà i Bordils té una longitud de 3,4 quilòmetres entre l'enllaç de Celrà est i l'enllaç final amb l'AP-7, a uns 800 metres de distància del nucli de Medinyà, a la zona de la intersecció actual de l'N-II amb la GI-633 que va a Cervià de Ter. El nou traçat és molt similar al que es va proposar anteriorment, en una longitud d'uns 1,5 quilòmetres. A continuació, l'autovia descriu un arc, més pronunciat que en el traçat anterior, per dirigir-se al nord i travessa la plana del Ter amb un gran viaducte de 790 metres de longitud.

Passat el viaducte, es preveu un enllaç format per una rotonda a diferent nivell. D'aquesta rotonda parteix un vial d'uns 250 metres de longitud per connectar amb l'actual GI-633, sobre la qual es construeix una altra rotonda. Al final del tronc, en aquesta zona, es forma una àrea de peatge per als moviments cap a l'AP-7 i des de l'AP-7. L'enllaç amb l'autopista ampliada està format per un pont sobre l'AP-7, un bucle al costat oest de l'autopista i els ramals de connexió corresponents. La futura autovia C-66 estarà formada per dues calçades separades per una barrera de formigó d'1 metre d'amplada. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d'1,5 m. Així mateix, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha previst un tercer carril en un tram d'uns 2,1 quilòmetres, per la proximitat entre els dos enllaços de Celrà i de la GI-633. L'afectació al terme de Medinyà és mínima amb aquest nou projecte i millora les comunicacions a la zona amb l'entrada i la sortida de l'AP-7.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Reclam històric de Bordils i Celrà

>Desdoblament de Palafrugell a Medinyà

>77 milions per desdoblar els 3,4 km de Medinyà a Bordils

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.