dimarts, 25 de novembre de 2008 > Un de cada tres professors diu que li falten habilitats informàtiques
M. B..
S.Sadurní d'Anoia
 + Imatge d'una aula del centre Jacint Verdaguer. Foto: EL PUNT
|
Un de cada tres professors de matemàtiques i ciències socials admet en una enquesta realitzada a més de 300 centres que li manquen habilitats tècniques per fer servir les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), i gairebé el mateix percentatge que no té confiança en l'ús de les noves tecnologies per a la docència i tampoc té habilitats didàctiques. El mateix estudi assenyala que el 70% dels docents asseguren que no ha fet cap curs i que voldria fer-ne. Un altre dels obstacles per a l'adaptació és la manca de recursos i material digital al centre –46%– i manca de temps. L'estudi s'ha fet en 22 sistemes educatius i ha estat realitzat per l'IAE (Internacional Association for the Evaluation of the Education Achievement). A Catalunya, hi han participat 356 centres i s'han fet enquestes a 342 directors, 330 responsables de TIC i més de 1.200 professors. L'estudi el va presentar ahir el conseller Ernest Maragall; en el transcurs d'una visita a l'escola i institut Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d'Anoia; que ahir va rebre el premi Catalunya d'Educació per la seva aposta en l'ús de les noves tecnologies.
|