L'arranjament del passeig marítim que uneix Mataró i Llavaneres no és una idea nova. De fet, l'alcalde de la capital del Maresme, Joan Antoni Baron (PSC), ja va plantejar fa temps la necessitat de disposar d'un projecte, amb vista al futur, per urbanitzar el camí que arriba a Llavaneres i que molts veïns fan servir per fer esport. Aquesta proposta hauria de servir per culminar la façana marítima de Mataró, ja que la connexió amb Cabrera ja està plantejada amb la construcció de la zona del Rengle, però també amb l'ampliació del port, en què ja preveu crear una platja a ponent de les instal·lacions portuàries.
La nova proposta dels ajuntaments mataroní i llavanerenc es va fer en una reunió amb el regidor d'Urbanisme de la capital, Ramon Bassas (PSC); la seva homòloga a Llavaneres, Sandra Carreras (CiU), i l'alcalde Bernat Graupera (CiU). La voluntat ara és treballar plegats i reclamar junts el finançament per fer l'obra i el suport de les dues administracions responsables, la Generalitat i el Ministeri de Medi Ambient.
MÉS ACORDS
La trobada institucional també va servir per apropar posicions respecte a la futura línia orbital de tren que unirà Vilanova i Mataró. Pel que fa al tram que va de la capital del Maresme fins a la capital del Vallès Oriental, la línia avançarà en paral·lel fins a la C-60 travessant en túnel la zona de Parpers i continuarà adjacent a la riera d'Argentona. Des d'aquest municipi i fins a Mataró, el tren passarà per sota de la C-60 i la C-32 per arribar a la nova estació que es preveu construir al parc Central. Des d'aquest punt el projecte indica que la línia envoltarà la ciutat per tornar a la costa. És precisament en aquest punt on Sant Andreu de Llavaneres voldria incloure's, per tal de poder treure també la línia ferroviària de la façana marítima i apropar-la més al nucli urbà del municipi, com es proposa en altres pobles maresmencs.