| |||||
|
dilluns, 10 de novembre de 2008 > Sant Andreu i Sant Martí, separats pel TAV
Els veïns alerten del caos de mobilitat que hi pot haver amb el tall del pont de Riera d'Horta, a causa de les obres del TAVANNA BALLBONA. Barcelona Aquest mes de gener tallaran i començaran a desfer el pont de Riera d'Horta, una de les principals connexions entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí. El motiu és l'avanç de les obres del tren d'alta velocitat (TAV) a Barcelona. Aquesta serà la primera gran afectació en la mobilitat de vianants i de trànsit en aquests dos barris. I els veïns ja comencen a tremolar. Temen que la pèrdua d'aquest pont porti problemes de comunicació entre els dos barris i el caos en la circulació de vehicles a la zona. Vianants, vehicles i les línies d'autobusos que hi passen hauran de fer un trajecte molt més llarg. Per això els veïns ja han reclamat a l'Ajuntament i al gestor ferroviari Adif que facin almenys dues passeres provisionals per a vianants per reduir la possible afectació. El pont de Riera d'Horta és un dels tres ponts més importants que uneixen els districtes de Sant Andreu i Sant Martí. Quan, a partir de gener, estigui tallat a causa de les obres del TAV, els usuaris hauran de fer una volta molt més gran per fer el mateix trajecte: o passar pel pont del Treball Digne (el que tenen més a prop) o anar pel de Sant Adrià (més al nord i allunyat, a tocar de l'estació de Sant Andreu). L'associació de veïns de Sant Andreu ja ha advertit del caos que hi pot haver: «Als veïns de Sant Andreu ens farà anar bastant malament», va indicar Genís Pascual, president de l'entitat. A partir del gener, les línies d'autobusos que fan servir aquest pont, vehicles i vianants hauran de canviar les rutes habituals. I les possibles rutes alternatives, segons els veïns, poden quedar força saturades. És per això que ja han reclamat a l'Ajuntament i al gestor ferroviari Adif la instal·lació de dues passeres provisionals, per facilitar, com a mínim, una circulació més fàcil dels vianants. «Reclamem un parell de ponts alternatius que ens apropin a Sant Martí, almenys per assegurar el pas a peu», va indicar Pascual. El tall d'aquestes passeres enceta els canvis més grossos en la mobilitat de la zona que vindran en els propers mesos. A l'afectació del pont de Riera d'Horta, s'hi afegirà, en el futur, el desmuntatge del pont del Treball Digne. L'any que ve també començaran els treballs per habilitar la llosa que substituirà el pont del Treball Digne i que duraran un any. Aquesta llosa serà la primera peça del futur cobriment del tren a la zona. Els veïns de Sant Andreu encreuen els dits perquè el calendari dissenyat per Adif no s'espatlli, es compleixin els terminis i no s'arribin a trobar amb la pitjor de les situacions, que seria que arribessin a coincidir dos ponts tallats. En una reunió feta fa poc amb l'Ajuntament, a la qual no va assistir cap representant d'Adif, tot i estar anunciada la seva presència segons es queixen els veïns, també van posar damunt la taula els canvis de circulació al carrer Soldevila: ara té un carril en lloc de dos i aquesta situació s'allargarà almenys un any. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>El doble de temps perdut >Les obres del TAV separen Sant Andreu i Sant Martí |
|