Una dotzena d'estudiants van participar ahir al vespre a la taula rodona convocada per debatre sobre l'adaptació al procés de Bolonya. Van fer de ponents el professor de la UdG Josep Juandó va ser l'únic que va defensar el procés com «una oportunitat per canviar coses que no funcionen», l'historiador i representant d'USTEC-STEs, Xavier Díez, i el representant del SEPC, Bernat Pèlach.
Un dels motius principals de rebuig al pla va ser el fet que els estudiants consideren que el procés de Bolonya suposarà un augment de les hores lectives (calculen que una mitjana de 48 hores setmanals), un fet que interpreten que farà incompatibles feina i estudis. També es van queixar perquè consideren que el model d'universitat que preveu el procés no s'ha consensuat de manera participativa i que s'ha dissenyat pensant en les necessitats de les empreses. En aquest sentit, es va dir que s'ha importat el patró «anglosaxó» i opinen que això provocarà que la universitat acabi sent inassequible per a bona part de la classe treballadora.
Un total de 52 alumnes més grans de 50 anys s'han matriculat aquest curs a la UdG, en el marc del programa de formació per a majors de 50 anys, que ofereix la possibilitat d'estudiar a la universitat nou itineraris formatius relacionats amb les diverses titulacions de la UdG. El que té més demanda és el de formació humanística. Ahir a la tarda es va celebrar l'acte de benvinguda a aquest col·lectiu a la Facultat d'Educació i Psicologia. Hi va participar la rectora de la UdG, Anna Maria Geli, i el delegat de la rectora per a la formació de la gent gran, Josep Torrellas.