dimecres, 5 de novembre de 2008 > La volta a l'Ebre en quatre obres
la crònica
GUSTAU MORENO.
+ La visita al complex educatiu del Perelló. Foto: G.M.
|
La delegació de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, amb el suport d'una empresa de comunicació externa, va organitzar ahir una ruta per quatre de les obres més importants de l'acció de govern, en què va convidar els representants dels sectors socioeconòmics. L'objectiu: vendre millor l'acció de govern, analitzar la situació del territori i copsar les impressions dels que remenen les cireres a l'Ebre, just en un moment en què la Generalitat reclama passar de la cultura del no a les «propostes en positiu». Així, potser perquè era la primera jornada d'aquest tipus, o perquè el PSC és el partit majoritari al govern català, les quatre actuacions que van visitar-se corresponien a departaments gestionats pels socialistes. La ruta va començar al nou complex educatiu 3-18 del Perelló, on els alumnes d'infantil, primària i secundària comparteixen espais comuns com la biblioteca, el gimnàs i el menjador. Es tracta d'una edificació pilot, que ha costat 4,8 milions d'euros, i que el conseller Maragall inaugurarà el 3 de desembre. Tot seguit, l'expedició es va dirigir a la nova carretera entre Xerta i Horta de Sant Joan, en què la Generalitat ha invertit més de 30 milions d'euros. A més, ara han hagut de destinar 1,5 milions més, per prevenir les esllavissades, tot coincidint amb les obres de la segona fase, entre Prat de Comte i Horta. Tot seguit, van visitar sobre el terreny les obres del nou regadiu Xerta-Sénia (50 milions d'euros), l'estrella de la jornada perquè la Generalitat continua molt interessada a justificar les obres i demostrar que el projecte no és cap transvasament encobert al nord de Castelló. La jornada es va acabar amb un dinar de treball al restaurant Lo Llaüt de Tortosa, però abans van visitar la nova unitat de radioteràpia de l'hospital de Jesús, que ha costat uns sis milions. Tot plegat, unes obres que la gent de l'Ebre ja havia reclamat «en positiu» des de fa temps, més de 30 anys en el cas del Xerta-Sénia, i que no són res més que el mínim exigible i per tant el mínim que ha de fer el govern d'un país.
|