Amb les obres de l'intercanviador de la Diagonal a la recta final i les d'Arc de Triomf en marxa, el govern ja es prepara per començar la remodelació de totes les altres estacions d'enllaç de la xarxa de metro de Barcelona. En aquests moments, es redacten els projectes per a les estacions de plaça de Sants (L1 i L5), d'Urquinaona (L1 i L4), del Clot (L1 i L2), Maragall (L4 i L5), Verdaguer (L4 i L5), plaça Espanya (L1, L3) i passeig de Gràcia (L2, L3 i L4); en aquest últim cas, preveu sotmetre l'estudi a informació pública abans de final d'any. Les obres del nou intercanviador de passeig de Gràcia es faran en paral·lel a la reforma de l'estació de Rodalies Renfe que el Ministeri de Foment va licitar divendres.
En un principi, l'objectiu del govern era adaptar tots els intercanviadors a les persones amb mobilitat reduïda, però PTOP aprofita que s'ha de treballar en el subsòl per «fer una remodelació integral de tota l'estació», explica el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante. Si el govern no preveiés totes aquestes actuacions, «la normativa d'accessibilitat s'hauria complert amb una inversió menor», afegeix. A banda de fer accessible l'intercanviador, es milloren els sistemes d'evacuació. «S'adeqüen les sortides d'emergència als criteris acordats amb els bombers i l'Ajuntament», diu Villalante. També s'aprofita per ampliar els espais de l'estació, com ara les andanes, els vestíbuls i passadissos. Aquestes actuacions faciliten i escurcen l'enllaç entre línies. «El que permet la integració tarifària canviar d'una línia a una altra sense haver de pagar per segona vegada se simplifica encara més amb una major intermodalitat», argumenta el director general de Transport Terrestre. «Permet racionalitzar la xarxa de transport públic.»
El resultat final «sempre és una millora per als viatgers», però mentre duren les obres en el subsòl, els usuaris han de conviure-hi perquè no s'interromp el servei. «És una operació de cirurgia», explica Villalante. Els treballs a l'intercanviador de la Sagrera (L1 i L5) van representar anys de molèsties per als usuaris, però les millores són evidents i pocs recorden els transbords per l'exterior. Ara, PTOP centra els esforços en l'intercanviador de Diagonal, amb l'objectiu d'acabar-lo a final de l'any vinent. En aquesta estació, viatgers i també comerciants han patit i pateixen les conseqüències de les obres. Una altra estació on es comença a treballar és la d'Arc de Triomf. «Millorant l'accessibilitat de les estacions, atreus que més viatgers les utilitzin», explica Villalante.
La intermodalitat de la xarxa que el govern teixeix es consolidarà quan entri en funcionament la futura L9. Gairebé un terç de les estacions d'aquesta línia es connectaran amb altres línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies i, fins i tot, amb el tren d'alta velocitat. Un exemple serà la de la SagreraTAV.