«Tindrem un gran parc, però ningú ha explicat com el creuarem a peu.» Així es va expressar el representant de l'associació Catalunya Camina, Joan Esteve, que dilluns passat va presentar, en una taula rodona sobre mobilitat a Glòries, les reivindicacions d'aquesta entitat dedicada a defensar els drets dels vianants, respecte a la remodelació de la nova plaça.
Esteve va reclamar «itineraris coherents i còmodes» que segueixin «l'eix natural del vianant i no facin ziga-zagues». En aquest sentit, Esteve va demanar que l'Ajuntament faci una auditoria per saber amb exactitud la mobilitat de vianants que hi ha actualment a Glòries, per tal que, abans d'acabar l'obra, s'hagin dissenyat «itineraris de llarg recorregut que uneixin un barri amb un altre».
A més de la mobilitat a peu, un altre dels temes que van ocupar la reunió de les associacions de veïns va ser el transport públic, el qual, segons els representants veïnals, ha de ser reforçat considerablement abans que s'enderroqui totalment l'anella, per tal de reduir l'impacte en el trànsit de vehicles privats. Els veïns continuen insistint també que la circulació dels autobusos que travessen la plaça es faci per sota de l'anella, en uns carrils que ara tenen 14 metres d'amplada.
Finalment, consideren imprescindible que no s'abandoni la idea de fer arribar el tramvia a l'Arc de Triomf, i que es recuperi el baixador de Marina per tenir accés a les línies ferroviàries de Renfe.